canada goose outlet parajumpers moncler jakke canada goose jakke canada goose jakke woolrich jakke canada goose jakke dame parajumpers jakke moncler mujer barbour mujer belstaff roadmaster canada goose madrid barbour outlet timberland madrid botas ugg canada goose outlet moncler hombre moncler rebajas

Cezbe-İ Rahman Kapısı - (Sırru'l-Esrar 1.Cilt)

Cezbe-İ Rahman Kapısı

 

İkinci sıra dörtler, cezbe-i Rahman kapısı; birinci hazreti Peygamberimiz sallallahu aleyhi vesellem, ikinci imamı Ali radıyallahu anhu, üçüncü piri tarikat Abdulkadir Geylâni efendimiz, dördüncü pirlerin halifesi şeyhlar.

Birinci hazreti peygamberimiz sallallahu Teâlâ aleyhi vesellem efendimiz mübarek hadisi şeriflerinde:

 مَنْ فَارَقَ عَلِياًّ فَقَدْ فَارَقَن۪ي مَنْ فَارَقَن۪ي فَقَدْ فَارَقَ اللّٰهَ

Yani “Ali’yi fark eden Beni fark etti. Beni fark eden Allah’ı fark eder”[1] buyurdu.

Her şeye vasıl olup elde etmek için Cenâb-ı Hak sebepler halk eylemiştir.

Ayeti kerimede:

كُلِّ شَيْءٍ سَبَبًاۙ

 

 “her şey için sebepler vardır”[2] buyuruyor. Yani, sırrı subhaniyesine zahir ahkâm sebeptir. Zahir batının aynasıdır.

İkinci imamı Ali radıyallahu anhu, Cenâb-ı Hak hazreti Ali’iyi hazreti Rasulullah sallallahu aleyhi veselleme kapı kılmıştır. Cenâb-ı Hak sırrı subhaniyesine Rasulünü ve Rasulüne imamı Ali’yi kapı kılmıştır. Ondan gayri yerden yol yoktur.   Ayeti kerime:

قُلْ اِنْ كُنْتُمْ تُحِبُّونَ اللّٰهَ فَاتَّبِعُون۪ي يُحْبِبْكُمُ اللّٰهُ

“Ya Habibim, Bizim namı hesabımıza de ki siz gerçekten Allah'ı seviyorsanız Bana uyun ki Allah da sizi sevsin”[3]

Hazreti peygamberimiz sallallahu aleyhi vesellemi delil edinmeyen ve ondan olmadan Cenâb-ı Hakk’a bila vasıta yani vasıtasız yol bulurum diyen kâfir olur.

Üçüncü piri tarikat Abdulkadir el-Geylâni efendimizdir, Ali’nin ilmini bulup Ali’yi, Rasulullahı fark etmek için evladına intisab etmedikçe bulunamaz. Cezbe-i ilahiyenin dergâhı budur. Piri Tarikat Abdulkadir Geylâni kaddese sırrahul aziz efendimiz byuyuruyor:     

         اَفَلَ شَمُوسُ الْاَوَّل۪ينَ وَاَنَا شَمْسُ الْاٰخِر۪ينَ

         Yani “evvel geçen güneşler battı Ahirin güneş benim” buyuruyor. Ahirin güneşi odur. Tarikat nuru ondadır. 

عِزَّتِ رَبّ۪ى لَايَزَالُ يَدِ عَلٰى رَأْسِ مُر۪يد۪ي

Manası: “Rabbimin izzetine yemin ederim ki kıyamete kadar elim müridimin başı üzerinden gitmez” demiştir. Yine

قَدَم۪ى هٰذِه۪ عَلٰى رَقَبَةِ كُلِّ وَلِىِّ اللّٰهِ

Yani, “bu ayağımın tabanı bütün evliyaların boynuna olsun” demiştir. Evladı Rasule bu keramet azdır.

Dördüncü pirlerin halifesi şeyhlardır: Hakk’ın rızasını bulmak isteyen, Muhammed Rasulullah sallallahu aleyhi vesellemi bulmak isteyen imamı Aliy’e, imamı Ali’yi bulmak isteyen pir Abdulkadir’e, pir Abdulkadir’i bulmak isteyen halifesi şeyhlara intisapla fark eder.

 جَذْبَةٌ مِنْ جَذَبَاتِ الرَّحْمٰنِ تُوَاز۪ى مِنْ عَمَلِ الثَّقَلَيْنِ

Yani “rahmani cezbelerden bir cezbe insanların ve cinlerin amellerinin ağırlığını tartar.”[4]

   أَنَا مَدِينَةُ الْعِلْمِ وَعَلِيٌّ بَابُهَا

“ben ilmin şehriyem Ali kapısıdır”[5] bu hadisi şerifler bunu ispat eyledi. Her şeyin bir sebebi var. Hakk’a vasıl olmak için bu yolu sebep kılmıştır. Ayeti kerime:

  كُلِّ شَيْءٍ سَبَبًاۙ

“her şey için sebepler vardır[6]

 


[1] Hâkim, Müstedrek, 3/92; Ahmed b. Hanbel, Müsned, 4/154; Tirmizî, Menâkıb (3686); Heysemî, Mecmâu’z-Zevâid, 9/68; Taberânî, Mu’cemu’l-Kebîr, 17/298

[2] Kehf suresi 18/84

[3] Al-i İmran 3/31.

[4] Şerhü Süneni İbni Mace s.271/3822. Keşfü’l-Hafa c.1.s.397/1069 (Beyrut) Muhammed Emin Tokadi, Süluk Risalesi, s. 386.  

[5] Kenzü’l-İrfan s.24/128

[6] Kehf suresi 18/84

<<< Önceki Kayıt - Sonraki Kayıt >>>