canada goose outlet parajumpers moncler jakke canada goose jakke canada goose jakke woolrich jakke canada goose jakke dame parajumpers jakke moncler mujer barbour mujer belstaff roadmaster canada goose madrid barbour outlet timberland madrid botas ugg canada goose outlet moncler hombre moncler rebajas

Birinci Sıra Beşler Âlemlerin İcadı - (Sırru'l-Esrar 1.Cilt)

Birinci Sıra Beşler Âlemlerin İcadı

 

 

İmamı Ali radıyallahu Teâlâ anhu:

         اَنَا نُقْطَةٌ تَحْتَ الْبٰٓاءِ

“ben be’nin altında noktayım”[1]  dediği  بbe’ tayini evvelت  te tayini sani  ثse sübutu âlem üç nokta üçüne işarettir.  

Birinci şuunatı ilahiye: şuunatı ilahiye; icadı âlem ismi nurdandır. Ayeti kerime:

  اَللّٰهُ نُورُ السَّمٰوَاتِ وَالْاَرْضِۜ

“Allah göklerin ve yerin Nur’udur”[2] Nur ismi, icadı âlemdir. Cenâb-ı Hak kendinden gayri hiç bir şey yok iken âlemleri yaratmak diledi. Buna şuunatı ilahiye derler yani murad etti yalınız kendi nurunu yedi yerlerin göklerin nuru Allah’tır. Gayri yoktur. Gayride olamaz.

İkinci nefsi Rahmani sıfatı: nefsi âlem Rahmani, Rahman sıfatı Rahman ismidir.

اَلرَّحْمٰنُ عَلَى الْعَرْشِ اسْتَوٰى ﴿﴾ لَهُ مَا فِي السَّمٰوَاتِ وَمَا فِي الْاَرْضِ وَمَا بَيْنَهُمَا وَمَا تَحْتَ الثَّرٰى ﴿﴾

“Rahman Teâlâ arşı azam üzerine ğalebe etti. Zira göklerde ve yerde ve onların arasında ve yerin altında olan mevcudatın kâffesi müstakilen Allah’ındır. Allah’tan ğayrinin hiç birinde tasarrufa iktidarı yoktur. Cümlesinde tasarruf Allah’u Teâlâ’ya mahsustur.” [3]

Hadisi şerif:

إِنَّ اللّٰهَ خَلَقَ آدَمَ عَلٰى صُورَتِه۪

“Allahu Teâlâ Âdem’i kendi sıfatında yarattı.”[4]

Batını Muhammediye sallallahu aleyhi vesellem, hakikati Muhammediye sallallahu aleyhi vesellem, nuru Muhammediye sallallahu aleyhi vesellem, âlemlerin aslı budur. Bundan zuhur etmiştir cümle mevcudat.

Cümle mahlûkata olan in’amı ilahi, Rahman ismindendir. Cümle meyveler yemişler esma-ü Hüsna’dan zuhura gelir. Her peygamber bir isme mazhardır.

Üçüncü taayyünü evvel zuhuratı Muhammediye: Taayyünü zattır. Zuhuratı Muhammediyedir sallallahu aleyhi vesellem. Ayeti kerime:

خَلَقَ الْاِنْسَانَۙ  ۝ عَلَّمَهُ الْبَيَانَ

“insanı halk eyledi ilmi beyan eyledi”[5] ve hadisi kudsisinde:

اَنَا سِرُّ الْاِنْسَانِ وَ سِرّ۪ي سِرَّهُ

“Ben insanın sırrıyım sırrım insandadır”[6] dediği budur. İnsanı kâmil zuhuratı Muhammediyedir sallallahu Teâlâ aleyhi vesellem taayyünü evvel budur.

Dördüncü taayyünü sıfattır:

خَلَقَ السَّمٰوَاتِ وَالْاَرْضَ

Yani “gökleri yerleri halk eyledi”[7]

Sıfatlar, manaların, melekütün cümlesinin halk olunmasıdır.

مَلَكُوتُ السَّمٰوَاتِ وَالْاَرْضِ  

“göklerin ve yerin melekûtü”[8]

Dediği cümle manalar, ruhların cümlesinin adıdır.

 

Beşinci taayyünü zahiridir; bu zahirde gördüğümüz dünyadır. Vücud sahibi yani dağlar, taşlar, topraklar, sular, insanlar, hayvanlar cümle vücud sahibi zahir olanları yarattı. Bunlar taayyün buldular. Kâfirlerin bildiği ancak bu beşten bu biridir. Bunu görür bunu bilirler.

 


[1] Tefsirü Ruhu’l-Beyan c.1.s.7 (Beyrut)

[2] Nur suresi 24/35

[3] Taha 20/5–6

[4] Sahihi Müslim c.4.s.2017/2612 (Beyrut). Sahihi Buhari c.5.s.2299/5873 (Beyrut). Sahihi ibni Hıbban c.13.s.18/5710 (Beyrut). İmamı Ahmed ibni Hanbel, Müsned c.2.s.244/7319 (Mısır). Rüdani, c.5.s.228/9182. El-Cürcâni Ta’rifat c.1s.128/631 (Beyrut)

[5] Rahman suresi 55/3–4

[6] Ruhu'l-Beyan tefsiri c.3.s.8. (Beyrut), Cevâhir’ul-Kur’an, s. 12.

[7] Araf suresi 7/54

[8] En’am suresi 6/75

<<< Önceki Kayıt - Sonraki Kayıt >>>