canada goose outlet parajumpers moncler jakke canada goose jakke canada goose jakke woolrich jakke canada goose jakke dame parajumpers jakke moncler mujer barbour mujer belstaff roadmaster canada goose madrid barbour outlet timberland madrid botas ugg canada goose outlet moncler hombre moncler rebajas

Âlemlerin Nurunun Rengi - (Sırru'l-Esrar 1.Cilt)

Âlemlerin Nurunun Rengi

 

İkinci sıra beşler: Âlemlerin nurunun rengi; Birinci nuru ilahi; dürrü beyza nuru zatiye derler. كَنْزِ مَخْف۪ي  kenzi mahfi kendinden gayri yok iken nefsi Rahmani ile insanı kamil taayyün gösterdi.

Cabir radıyallahu anhu Rasulullah sallallahu Teâlâ aleyhi vesellemden en evvel ne yaratıldığını sordum diyor. 

يَا رَسُولَ اللّٰهِ بِاَب۪ى اَنْتَ وَاُمّ۪ى اَخْبَرَن۪ى عَنْ اَوَّلَ شَيْئٍ خَلَقَهُ اللّٰهُ تَعَالٰى قَبْلَ اْلأَشْيٰٓاءِ

Yani “Ya Rasûlallah anam babam sana feda olsunlar Cenâb-ı Hak her şeyden önce hangi nesneyi halk etmiştir?” diyerek sorunca Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki

يَا جَابِرْ اِنَّ اللّٰهَ تَعَلٰى خَلَقَ قَبْلَ اْلأَشْيٰٓاءِ نُورُ نَبِيِّكَ مِنْ نُورِهِ

Yani, “Ya Cabir, muhakkak Allahu Teâlâ Hazretleri her şeyden evvel senin Peygamberiyin nurunu bizzat kendi nuru ilahiyesinden halk eyledi”[1] deyi cevap verdiğini bildirmiştir. Makamı kurbdur. Yani (kurbiyet-yakınlık makamı burasıdır.)

 

İkinci âlemi lâhut; nuru siyahtır, sevadı azam derler, sıfatı Rahman, hakikati Muhammediyedir. Esmaların sıfatı ve farkı Muhammediye sallallahu Teâlâ aleyhi vesellemdir. 

مَحْوَ الْمُحِبِّ لِصِفَاتِه۪ وَاِثْبَا تِ الْحَب۪يبِ لِذَاتِه۪

“Aşığın kendi sıfatı ve zatı sevgili maşukunun zatı sıfatında yok olmak. Kendi sevgilisi, maşukunun sıfatını kendi zatında ispat etmek ve ispata geçmektir”[2] bu makamı hub’tur.

Nuru Muhammed sallallahu Teâlâ aleyhi vesellem her makamda on iki bin sene kalmıştır her makamda dörder kısım olarak bir kısım nuru Muhammed sallallahu Teâlâ aleyhi vesellemdir.[3]

 Üçüncü âlemi ceberut; nuru yeşildir, makamı havftır, âlemi ervahtır, ruh âlemidir, her şeylerin hakikatidir. Şeriatta vücud mahvolunca kalp eski haline varır. Âlemleri geçe geçe geldiği gibi eski aslını bulur. Bu yol insanın batınıdır.

Dördüncü âlemi melekût; nuru sarı, makamı reca, İnsanın hayali ve manası ve misali, rü’ya âlemidir. Hayâlında, içerisinde gönülde ki sırlardır. Buna melekût derler. Kesafeti zulmaniye derler. İçerde ki karanlıktır. Nuru sarı kırmızıdır.

Beşinci âlemi nasut; nuru kırmızıdır, boz renge meyyaldır. Nefis âlemidir,  bu görülen âlemdir. Melekût ile nefsi emmare arasıdır. Nasut melekût ile karşı karşıyadır. Bir yüzü nasut bir yüzü meleküttür. Bu âlemde canlı cansız cümlesinin iç yüzü meleküt dış yüzü nasuttur. Batını meleküt zahiri nasuttur.

 


[1] Şerh ve tercüme-i delaili Abdulkadir’i Geylani s.200, İmam Kastalani, Mevahibü ledünniye c.1.s.7. İmam Abdurrezzak’tan

[2] Mevahibü Ledünniye ikinci Cilt: Saife:123 (Osmanlıca baskı)

[3] Tercüme-i Siyeri Halebî s.8. (Osmanlıca baskı).

<<< Önceki Kayıt - Sonraki Kayıt >>>