canada goose outlet parajumpers moncler jakke canada goose jakke canada goose jakke woolrich jakke canada goose jakke dame parajumpers jakke moncler mujer barbour mujer belstaff roadmaster canada goose madrid barbour outlet timberland madrid botas ugg canada goose outlet moncler hombre moncler rebajas

ZİKRULLAH ETMEYENLER HAKKINDA - (Sırru'l-Esrar 1.Cilt)

ZİKRULLAH ETMEYENLER HAKKINDA

 

Şimdi zikrullah etme kulak asmayanlara ayetlere bak. Ayeti kerime:

فَوَيْلٌ لِلْقَاسِيَةِ قُلُوبُهُمْ مِنْ ذِكْرِ اللّٰهِۜ

“veyl cehennemi zikrullah için kalbleri katılaşmış zikrullah etmez onlaradır”[1] demektir.

 Yine ayeti kerime:

اَمَّنْ هُوَ قَانِتٌ اٰنَآءَ الَّيْلِ سَاجِدًا وَقَآئِمًا

“şol bir kimse ki geceleri yarıda secde ve kıyamla ihya eder Allahu Teâlâ yanında bunların kıymeti ikisi beraber olur mu?” [2]

Yani geceleri kalkıp namazla, kıyamla, secde ile ibadet edenle gecelerini bütün uyku ile geçirenler beraber mi olur? Demektir.

Ayeti kerime:

وَاِذَا ذُكِرَ اللّٰهُ وَحْدَهُ اشْمَاَزَّتْ قُلُوبُ الَّذ۪ينَ لَا يُؤْمِنُونَ بِالْاٰخِرَةِۚ وَاِذَا ذُكِرَ الَّذ۪ينَ مِنْ دُونِه۪ٓ اِذَا هُمْ يَسْتَبْشِرُونَ

“Allahu Teâlâ’nın zikrinden kalpleri sıkılan, Allah’a ve ahret gününe inanmayan kâfirlerin başkasının zikri olunca yüzleri güler sevinirler”[3] kalpleri tat alır lezzet alır bunlar beraber mi olurlar. Cenâb-ı Hak Teâlâ’dan emir ile bunları yarın melekler sıkıştırırlar. Bunlar itiraz ederler. Allahu Teâlâ diyor ki bende derim ki

بَلٰى قَدْ جَآءَتْكَ اٰيَات۪ي فَكَذَّبْتَ بِهَا وَاسْتَكْبَرْتَ وَكُنْتَ مِنَ الْكَافِر۪ينَ

“belki benim ayetlerim alametlerim geldi sana. Yalanladın, kibirlendin, gönül indirmedin. İnkârcılardan oldun”[4]

Kur’an ayettir, Peygamberlerden zuhur eden Allah’ın alameti, evliyaullahtan zuhur edenler Allah’ın alameti-ayeti idi. Sen gördün inkâr ettin. Hakkı batılı seçmedin, inkâr ettin. Münkirlerden oldun demektir.

Ayeti kerime:

   بَلْ عَجِبْتَ وَيَسْخَرُونَ

“belki de Allahu Teâlâ’yı zikredenlere acaib ederdin. Mashara ve istihza, alay, boşboğazlık eder gülerdin.!”[5] Demektir. Ayeti kerime:

 وَاِذَا ذُكِّرُوا لَا يَذْكُرُونَۖ

“bu kimse o vakit Allahu Teâlâ’yı zikredenler ile zikrullah etmezler!” demektir.

Ayeti kerime:

وَاِذَا رَاَوْا اٰيَةً يَسْتَسْخِرُونَۖ

 

“Allahu Teâlâ’nın alametlerini görse maskaraya alırlar.”[6]

Allahu Teâlâ’yı zikretmezler edenleri maskara ederler.

 اِنَّهُمْ كَانُوٓا اِذَا ق۪يلَ لَهُمْ لَآ اِلٰهَ اِلَّا اللّٰهُ يَسْتَكْبِرُونَۙ

“çünkü onlar şöyle ki onlara sizde la ilahe illallah deyiniz denirse kibirlerinden dolayı diyemezler.”[7] 

La ilahe illallah deyi kafa sallamaktan dolayı ar ederler, büyüklenirler. Sarığı cübbesi büyüktür nasıl La ilahe illallah desinde başını sallasınlar. Hakkıyla âlim bunu bilenler arlanmaz, bilmeyen sallanmaz.

Namaz ve zikrullahın ayrı ayrı olduğuna dair ayeti kerime:

اِنَّ الصَّلٰوةَ تَنْهٰى عَنِ الْفَحْشَآءِ وَالْمُنْكَرِۜ وَلَذِكْرُ اللّٰهِ اَكْبَرُۜ

“tahkik ve muhakkak namaz insanı kötülükten geri çeker. Bu hususta zikrullah daha büyüktür”[8] demektir.

Bir kimse namazı hakkıyla kılarsa namaz kendini kötülükten alır kurtarır. Fakat zikrullah ile beraber olursa. Cemaatle kılınan namazın tesiri çok olur. Bir kimse kırk gün cemaatle namaz kılsa ıslah olur diye hadisi şerif vardır. Zikrullahı bu kırk gün içinde yapmadı ise ıslah olamaz.

Bir kimse üç gün cemaatle namaz kılarak zikrullah etse evliyaların kerametinden bir keramete erer. Bunun alameti de bu kimse ağlamaya başlar.

Bir kimse var ki kırk gün namaza devam eder gözü ağlayamaz. Üç gün zikrullaha devam eden hemen ağlar. Namaz fuhşiyetten geri koyar. Zikrullah daha büyüktür dediği budur.

Zikrullah mı afdaldır? Namaz mı afdaldır? Cevap: farz namazlar cemaatle kılınırsa nafile namazdan zikrullah afdaldır.

Çünkü namaz kılana hal gelmez. Zikrullah edene aşkı ilahi hali gelir. Zikrullah çabuk ağladır. Allahu Teâlâ’yı çabuk sevdirir. Bunun için zikrullah büyüktür.

Namaz zikrullah ile olursa tesir eder dedim, nasıl diyene cevap:

قَدْ اَفْلَحَ مَنْ تَزَكّٰىۙ

“Nefsini kötülükten çeken iflah oldu.”[9]

Nasıl çekile­ceğini şöyle söylüyor.

وَذَكَرَ اسْمَ رَبِّه۪ فَصَلّٰىۜ

“Rabbinin ismini zikrullah ederek nama­zını kılanlar.”[10]

 Nefisin islahı Yalnız namazla ol­maz yalnız zikrullah ile de olmaz. Hem namaz hem zikrullaha çalışarak olur.

Hadisi şerif:

مَنْ اَطَاعَ اللّٰهَ فَقَدْ ذَكَرَ اللّٰهَ وَاِنْ قَلَّتْ صَلَاتُهُ وَصِيَامُهُ وَتِلَاوَتُهُ الْقُرْآنِ وَمَنْ عَصَى اللّٰهَ فَلَمْ يَذْكُرْهُ وَاِنْ كَثُرَتْ صَلَاتُهُ وَصِيَامُهُ وَتِلَاوَتُهُ لِلْقُرْآنْ

Manası “Herkim Allahu Teâlâ’ya muti ise zikrullah eder-O’nu zikreder. Namazı az ise de orucu, Kur’an-ı az ise de o Allah’a mutidir. Her kim Allahu Teâlâ’ya asi ise zikretmez-zikrullah etmez. Eğer namazı çok, orucu çok, Kur’an-ı çok ise de Allahu Teâlâ’ya asidir”[11] deyi buyurmuştur.

Şimdi öyle ispat oldu ki namaz zikrullah ile kabuldür. Zikrullahta namaz ile kabuldür. Namazda zikirdir diyerek yalınız namazda kalanlara yazıklar olsun. Yalınız zikirde kalanlara yazıklar olsun.

Şeriat, tarikat, zikir, namaz beraber gerek. Cemaatle namaz kılanın zikrullaha devamla kalbi tez nurlanır.

Cemaatle namaz kılmak hakkında çok hadisi şerifler vardır. Kalbi nurlandıran şeyler şunlardır.

Cemaatle namaz kılmak, abdeste devam, zikrullaha devam, helal yemek ve misvaktır. İlmi hikmet ilmi ledün kazanmak bunlar iledir.

 


[1] Zümer Suresi 39/22.                           

[2] Zümer suresi 39/9

[3] Zümer suresi 39/45

[4] Zümer suresi 39/59

[5] Saffat 37/12

[6] Saffat suresi 37/14

[7] Saffat suresi 37/35

[8] Ankebut suresi 29/45

[9] Âlâ 87/14

[10] Âlâ 87/15.

[11] Tabarani, el-Mu’cemü’l-Kebir c.22.s.154/413 (Musul). Beyhaki Şuabu’l-İman c.1.s.452/687 (Beyrut) İbni Mübarek, Zühd s.17/70 (Beyrut). Heysemi, Mecmau’z-Zevaid c.2.s.258 (Beyrut). Said ibni Mansur, Sünen c.2.s630/230 (Riyad) Ramuze’l-Ehadis c.2.s.405/4

<<< Önceki Kayıt - Sonraki Kayıt >>>