canada goose outlet parajumpers moncler jakke canada goose jakke canada goose jakke woolrich jakke canada goose jakke dame parajumpers jakke moncler mujer barbour mujer belstaff roadmaster canada goose madrid barbour outlet timberland madrid botas ugg canada goose outlet moncler hombre moncler rebajas

İMANIN BAŞI LA İLAHE İLLALLAH MUHAMMEDUN RASULULLAH’TIR - (Sırru'l-Esrar 1.Cilt)

İMANIN BAŞI LA İLAHE İLLALLAH MUHAMMEDUN RASULULLAH’TIR

 

Dikkat! İmanın başı لٰٓا إِلٰهَ إِلَّا اللّٰهُ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللّٰهِ  la ilahe illallah Muhammedun Rasulullah tır.

Yalınız la ilahe illallah ile iş bitmediği gibi yalınız Muhammedun Rasulullah ile de iş bitmez.

Yalınız imanla da olmaz, yalınız amel ilede olmaz. Yalınız namazla de şeriatle iş bitmez. Yalınız tarikatla da bitmez, ikisi beraber olmadıkça. Bunlar çifttir, çift ile beraber olmalıdır.

Buna dair ayeti kerime:

    قَدْ اَفْلَحَ مَنْ تَزَكّٰىۙ ﴿﴾ وَذَكَرَ اسْمَ رَبِّه۪ فَصَلّٰىۜ

Manası, “nefsini tezkiye eden kurtuldu”[1] diyor. Biz diyeceğiz ki tezkiye-i nefis ne ile olur. Diyor ki “Rabbısının ismini zikreder, namazını da kılar”[2] nefis tezkiye olur. Bu zikir, namaz çok olursa iman sahih olur.

Kadirliden bir adam geldi. “hocamız dedi ki bir kimse Allahu Teâlâ’ya iman ederse ve Rasulullah sallallahu Teâlâ aleyhi veselleme iman ederse sıddıklardan olur diyor. İmamı Gazali rahmetullahi aleyh ayet yazmıştır” deyince “yalınız imanla nasıl sıddıklardan oluyor” dedim. “sus, burada ayet var, imanın gider” dedi.

Dedim ki “imamı Gazali, imanın şartlarını yazmış, ona baksın, imanın şartlarını öğrensin.”

Şimdi buna cevap şunlardır: imanın üç şartı vardır. Hadisi şerifte:

اَلْإ۪يمَانُ قَوْلٌ وَ فِعْلٌ      

Buhari şerifte: “iman, ikrar, söz ile beraber ibadet etmektir.” Yine:

اَلْإ۪يمَانُ إِقْرَارٌ بِالِّسَانِ وَتَصْد۪يقٌ بِالْجَنَانِ وَعَمَلٌ بِالْأَرْكَانِ

 Manası “iman; dil ile ikrar, kalb ile tasdik ve erkânıyla amel etmektir”[3] Buna dair ayeti kerimelere bak:  

     اِنَّ الَّذ۪ينَ اٰمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ كَانَتْ لَهُمْ جَنَّاتُ الْفِرْدَوْسِ نُزُلًاۙ

“Tahkik imanla beraber ameli Salih işleyenlere cennetler vardır”[4] imanla beraber lazım. Ve’l-Asr suresinde:

اِلَّا الَّذ۪ينَ اٰمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ

“Yalnız imanla ameli Salih beraber olursa olur.”[5]

Ve’t-Tin suresinde:

اِلَّا الَّذ۪ينَ اٰمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فَلَهُمْ اَجْرٌ غَيْرُ مَمْنُونٍۜ

“imanla beraber ameli Salih işleyenlere kendilerinin memnun olduklarından ziyade ecir vardır.”

Bu hocanın sözleri; harici mezheblerin oruçsuz, namazsız, ibadetsiz mezheblerin sözleridir. Bu sözler onlara çok yarar. Yine ayeti kerimede:

 وَعَدَ اللّٰهُ الَّذ۪ينَ اٰمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ مِنْهُمْ مَغْفِرَةً وَاَجْرًا عَظ۪يمًا

“İmanla beraber ameli saliha devam edenlere Cenâb-ı Allah hem mağfiret hem de büyük mükâfat vaad etmiştir.”[6] Yani Allahu Teâlâ’nın vaadi iman edip ameli Salih işleyenleredir deyi buyuruyor.

Allahu Teâlâ’ya inananlar tefarruatıyla inanmalıdır. Rasulullah aleyhiselama inananlar tefarruatıyla yani dalına, budağına inanmalıdırlar.

آمَنْتُ بِاللّٰهِ وَمَلٰٓائِكَتِه۪ وَ كُتُبِه۪ ..... الى الآخر 

Amentübillêhi ve melaiketihi ve kütübihi…..  

 

Allah’a inandım, meleklerine inandım, Kitaplarına inandım ve Resulüne inandım, demektir.

Ben inandım demek yalnız Allah’a ve Rasulüne demekle Allah’u Teâlâ’nın kitabına, kitabındaki emirlerine inanıp ve onunla amel etmedikçe, iman etmiş olamazsın. İman amel etmekle tamam olur.

Rasulullah sallallahu aleyhi ve selleme iman ettim diyen hadisleriyle emirlerine inanıp kabulden sonra dediklerini tutmakla olur. İman böyle tamam olur.

Allahu Teâlâ’ya inandım ve Rasulüne inandım, söylediklerini sözünü tutma nerede iman sahibi oldun, hemde nasıl sıddık oldun. Kezzabsın, yalancısın.

 

 


[1] Ala suresi 87/14

[2] Ala suresi 87/15

[3] Beyhaki Şuabu-l-İman c.1.s.48/17 (Beyrut).

[4] Kehf Suresi, 18/107.

[5] Asr Suresi, 103/3.

[6] Fetih Suresi, 48/29.

<<< Önceki Kayıt - Sonraki Kayıt >>>