canada goose outlet parajumpers moncler jakke canada goose jakke canada goose jakke woolrich jakke canada goose jakke dame parajumpers jakke moncler mujer barbour mujer belstaff roadmaster canada goose madrid barbour outlet timberland madrid botas ugg canada goose outlet moncler hombre moncler rebajas

Mestler Üzerine Meshetmek - (Sırru'l-Esrar 2.cilt)

Mestler Üzerine Meshetmek

 

Mestler üzerine mesh etmek caizdir, hadisi şerif ile sabittir.

Hazreti Ömer, Hazreti Ali ve sahabelerden radıyallahu anhum ecmain birçoğundan rivayetle Rasulullah sallallahu aleyhi vesellem efendimiz hadis şerifinde:

يَمْسَحُ الْمُق۪يمُ يَوْمًا وَلَيْلَةً وَالْمُسَافِرُ ثَلَاثَةَ أَيَّامٍ وَلَيَالِهَا

“mukim bir gün bir gece, misafir üçgün üç gece mesh eder”[1] deyi buyurduğu rivayet olunmuştur.

Mestler üzerine meshin müddeti; Mukim olan abdestini alıp mestlerini giydikten sonraki abdestini her ne vakit bozarsa, abdesti bozduğu vakitten itibaren yirmi dört saattir. Misafir için aynı usul üzere üç gün üç gece (72 saattir).[2]

Mest’ler ayağa abdestli olarak giyilir.  Mest’ler, ayak topuklarını örtmeli, içine su çekmemeli, topuktan aşağıda üç küçük parmak sığacak kadar söküğü, yırtığı olmamalıdır. Mest’ler, kalın­ca olup dik durabilmelidir.

Mest giyen bir kimse, abdestliyken mestini giyip sonra abdest aldığı zamanlar ayaklarını yıkamayıp, mestlerin üzerine el parmaklarını ıslatarak topuğa doğru mesheder, iki parmak ile çekmek caiz değildir.[3]

Abdest alıp, ayaklarını yıkayıp mestlerini giydikten sonra abdesti bozulmakla tekrar abdest alıp mesh ettikten sonra çizmelerini giyse çizmeye mesh caiz olmaz. Çizmeyi çıkarıp mestleri üzerine mesh eder. Eğer ayağını yıkadığı birinci abdestini bozmaksızın mestini ve mestinin üzerine çizmesini giyerse çizmeye mesh etmek caizdir.[4]

Eğer çizmelerinin üzerine mesh ettikten sonra onun birini çıkarsa veya kendiliğinden çıksa o kimse diğer ayağında ki çizmesinide çıkarıp mestleri üzerine tekrar mesh etmesi gerekir.[5]

Bir kimsenin giydigi meshin süresi bitse abdesti bozulmamış ise meshi çıkararak ayağını yıkasa yeni baştan abdest almaya lüzum kalmaz.[6]

Eğer bir kimsenin bir ayağı yaralı olsa; Yaralı ayağının sargısı üzerine sağlam ayağının mesti üzerine mesh caiz olmaz. [7]

Yara ve sargı üzerine mesh etmek caizdir. Yara bulunduğu yerin yıkanması zararlı veya mümkün olmadığı zaman mesh edilir.[8]

 


[1] Şerhu Fethu’l-Kadir c.1.s.146 (Beyrut). Mülteka tercümesi Mevkûfat c.1.s.5

[2] Halebî Sağir Tercümesi s.60 (Osmanlıca baskı). 

[3] Halebî Sağir Tercümesi s.62 (Osmanlıca baskı). 

[4] Mülteka Tercümesi Mevkûfat c.1.s.77. Halebî Sağir Tercümesi s.63 (Osmanlıca baskı). 

[5] Halebî Sağir Tercümesi s.63 (Osmanlıca baskı). 

[6] Mülteka Tercümesi Mevkûfat c.1.s.76.

[7] Halebî Sağir Tercümesi s. 68 (Osmanlıca baskı).

[8] Halebî Sağir Tercümesi s. 67 (Osmanlıca baskı).

<<< Önceki Kayıt - Sonraki Kayıt >>>