canada goose outlet parajumpers moncler jakke canada goose jakke canada goose jakke woolrich jakke canada goose jakke dame parajumpers jakke moncler mujer barbour mujer belstaff roadmaster canada goose madrid barbour outlet timberland madrid botas ugg canada goose outlet moncler hombre moncler rebajas

Namaz Kılanın Önünden Geçmek ve Sütre: - (Sırru'l-Esrar 2.cilt)

Namaz Kılanın Önünden Geçmek ve Sütre:

 

Ebu Hureyre radıyallahu anhudan rivayet olunmuştur ki sevgili Peygamberimiz sallallahu aleyhi vesellem hadis-i şerifte:

 

لَوْ عَلِمَ الْمٰٓارُّبَيْنَ يَدَىِ الْمُصَلِّى مَاذَا عَلَيْهِ مِنَ الْوِزْرِ لَوْقَفَ اَرْبَع۪ينَ سَنَةً

“Namaz kılanın önünden geçen kendisine ne kadar günah yazıldı­ğını bilseydi kırk yıl beklerdi”[1] deyi buyurmuştur.

Namaz kılanın önünden birinin geçmesi namazı bozmaz. Namazın bozulmayacağına delil, Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellemin:

لٰا يَقْطَعُ الصَّلٰاةَ مُرُورُ شَيْءٍ

“Namazı hiç bir şeyin geçmesi bozmaz”[2] hadis-i şerifidir.

Dışarıda namaz kılan kimse, bir arşın (68 santim) uzunluğunda ve bir par­mak kalınlığında önüne bir sütre dikmelidir.[3]Çünkü Peygamberi­miz sallallahu aleyhi ve sellem:

أَيَعْجَزُ أَحَدُكُمْ إِذَا صَلّٰى ف۪ي الصَّحْرٰٓاءِ أَنْ يَكُونَ أَمَامَهُ مِثْلَ مُؤَخِّرَةِ الرَّحْلِ

“Sizden biriniz dışarıda namaz kıldığı zaman önüne semerin arka kaşı gibi bir şey koymaktan aciz mi?”[4]buyurmuşlardır.

Eğer yer yumu­şak ise, o şeyi diker, dikmek mümkün olmazsa, o şeyi uzunluğuna veya enine önüne kor. Sütreye yakın durur. Çünkü Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem

إِذَا صَلّٰى أَحَدُكُمْ إِلٰى سُتْرَةٍ فَلْيَدْنُ مِنْهَا لٰايَقْطَعُ الشَّيْطَانُ عَلَيْهِ صَلٰاتَهُ

“Sizden biri sütreye doğru namaz kıldığında, sütreye yakın dursun da şeytan onun namazını kesmesin”[5]buyurmuşlardır.

Yer yumuşak olduğunda, sütreyi yere koymak veya hat çekmek kifayet etmez. Çünkü bunlar, namaz kılanın önünden geçilmesine mani olmazlar.

Sütre dikmekten maksat, namaz kılanın önünden geçeni menetmektir. Eğer yer sert olursa o sütreyi uzunluğuna koymak lazımdır.[6]

 


[1] Mülteka Tercümesi Mevkûfat c.1.s.186.  imamı Serahsi, Mebsut c.1.s.192 (Beyrut). Halebî Sağir.

[2] İbni Hacerel Askalani Ed-dirâyeti fi tahrici Ehadisi-l-Hidaye c.1.s.178/221 (Beyrut), Zeylai Nasbu-r-Raye c.2.s.76 (Mısır).

[3] Mevkufat.

[4] Zeylai Nasbu-r-Raye c.2. s.81 (Mısır), İbni Hacer el-Askalani c.1. s.180/224 (Beyrut).

[5] Sahihi İbni Hıbban c.6. s.136/2373 (Beyrut), Süneni Ebi Davud c.1. s.185/695, Beyhaki. Süneni Suğra c.1. s.531/953 (Medine), Müsnedi Bezzar c.8. s.360/3438(Medine).

[6] Mülteka Tercümesi Mevkûfat c.1.s.187.

<<< Önceki Kayıt - Sonraki Kayıt >>>