canada goose outlet parajumpers moncler jakke canada goose jakke canada goose jakke woolrich jakke canada goose jakke dame parajumpers jakke moncler mujer barbour mujer belstaff roadmaster canada goose madrid barbour outlet timberland madrid botas ugg canada goose outlet moncler hombre moncler rebajas

İbadet - (Zuhurat-ı Vakf-ı Güneş)

 

İBADET

 

Yine ibadet konusu; Allah rızasının içine nefsin arzu ve rızasını karıştırmayalım. Eğer Allah’ı sevmek istiyor isek, Allah sevgisinin içine dünya ve dünyanın içindeki sevgi muhabbetlerini Allah sevgisinin içine sokup karıştırmayalım. Dikkatli olup, hayra şerri karıştırmayalım. Hadis-i Kudsi:

قَالَ اللّٰهُ تَعَالٰى مَنْ لَايَدْعُون۪ى اَغْضَبُ عَلَيْهِ

Yani, Cenab-ı Allah buyuruyor ki; “Bir kul ellerini kaldırıp, benden istek talep etmezse ona gazap ederim. Zira bu hal, ya gafletten veyahut kibrinden ileri gelir.”[1]

لَنْ يَنْفَعَ حَذَرٌ مِنْ قَدَرٍ وَلٰـكِنَّ الدُّعٰٓاءَ يَنْفَعُ مِمَّا نَزَلَ وَمِمَّا لَمْ يَنْزِلْ فَعَلَيْكُمْ بِالدُّعٰٓاءِ عِبَادَ اللّٰهِ

Yani “Salih sulehanın duası nüzul etmiş ve edecek olan bela ve musibeti def eder, medar olur. Öyle olunca, ey Allah’ın kulları, dua ediniz.”[2]

مَعَ كُلِّ خَتَمَةٍ دَعْوَةٌ مُسْتَجَابَةٌ

 

Yani, “Kur’an-ı azimüşşan her ne vakit hatim olunursa, akabinde olunan dua müstecaptır”[3]. Hadis-i Şerif:

مَنْ صَلَّى فَر۪يضَةً فَلَهُ دَعْوَةٌ مُسْتَجَابَةٌ

Yani, “Bir farz namazını huzur ve huşu ile eda eden kimsenin o namazın sonunda yapılan duası müstecab olur.”[4]

دُعٰٓاءُ الْمَظْلُومِ مُسْتَجَابَةٌ وَاِنْ كَانَ فَاجِرًا

Yani “Mazlumun duasından sakınınız. Mazlumun duası makbuldür velev ki fasık olsun.”[5]

اِتَّقُو النَّارَ وَلَوْ بِشِقِّ تَمْرَةٍ فَاِنْ لَمْ تَجِدُ فَبِكَلِمَةٍ طَيِّبَةٍ

“Sadaka ile kendinizi cehennemden koruyunuz, velev ki, bir hurmanın yarısı olsun, ona da malik değil iseniz, insanların kalbini gafletten uyarıcı bir güzel kelam ile de sadakada bulununuz.”[6] Hadis-i Şerif:

اَفْضَلُ الصَّدَقَةِ اَنْ تَصَدَّقَ وَاَنْتَ صَح۪يحٌ شَح۪يحٌ تَـاْمُلُ الْعَيْشَ وَتَخْشٰى الْفَقْرَ وَلَا تُمْهِلَ حَتّٰى اِذَا بَلَغَتِ الْحُلْقُومَ قُلْتَ لِفُلَانِ كَذٰا وَ لِفُلَانٍ كَذٰا اَلَا وَقَدْ كَانَ لِفُلَانٍ

Yani, “sadakanın en efzali vücudun sağ ve salim olduğu zamanlarda vermek, verdiğin mal, para iyisini vermektir. Bir fakir-likten korkulduğu, ihtiyacı da olduğu bir zamanda verilen sadaka efdaldır. Yoksa can hulkuma gelinceye kadar ihmal edip de o vakit, falana şu kadar, filana şu kadar demeyi beklenmesin. O anda ister istemiz mal senin değil, verin diye gösterdiğin kimselerindir.”[7]

اَنْفِقْ يَابِلَالُ وَلاَ تَخْشَ مِنْ ذِى الْعَرْشِ اِقْلٰالاً

Yani “Ya Bilal infak et. Verilen sadaka malı eksiltir diye korkma; eksilmez.”[8]

صَدَقَةُ الْمَرْءِ الْمُسْلِمِ تَذ۪يدُ فِى الْعُمْرِ وَتَمْنَعُ مَيْتَةَ السُّوٓءِ

Yani “Müslim kimsenin verdiği sadakası ömrünü uzatır ve her türlü şerlerden de muhafaza eder.”[9]

Yine hadis-i şerif:

اَلصَّدَقَةُ تَمْنَعُ سَبْع۪ينَ نَوْعًا مِنْ اَنْوٰاعِ الْـبَلٰٓاءِ اَهْوَنُـهَا الْجُذّٰامُ وَالْـبَرَصُ

Yani “Sadaka yetmiş türlü belayı def ve men eder. Bunların en hafifi cüzzam ve baras illet-i meşhuresidir.”[10]Bu hadisler Kenzü’l İrfan’dan alınmıştır.


[1] Kenzü’l-İrfan 1001 Hadis, s. 61/343.

[2] Kenzü’l-İrfan 1001 Hadis, s. 61/344.

[3] Kenzü’l-İrfan 1001 Hadis, s. 61/345.

[4] Kenzü’l-İrfan 1001 Hadis, s. 62/347.

[5] Kenzü’l-İrfan 1001 Hadis, s. 62/349.

[6] Kenzü’l-İrfan 1001 Hadis, s. 62/350.

[7] Kenzü’l-İrfan 1001 Hadis, s. 62/351.

[8] Kenzü’l-İrfan 1001 Hadis, s. 63/353.

[9] Kenzü’l-İrfan 1001 Hadis, s. 63/355.

[10] Kenzü’l-İrfan 1001 Hadis, s. 63/356.

<<< Önceki Kayıt - Sonraki Kayıt >>>