canada goose outlet parajumpers moncler jakke canada goose jakke canada goose jakke woolrich jakke canada goose jakke dame parajumpers jakke moncler mujer barbour mujer belstaff roadmaster canada goose madrid barbour outlet timberland madrid botas ugg canada goose outlet moncler hombre moncler rebajas

Peygamberimiz Sallallahu Aleyhi Ve Sellem'in Evladlığı Ve Manevi Baba Konusu - (Zuhurâtı Izhârı'l-Vakf-ı Güneş 1.cilt)

PEYGAMBERİMİZ sallallahu aleyhi ve sellem’in EVLADLIĞI VE MANEVİ BABA KONUSU

 

مَا كَانَ مُحَمَّدٌ اَبَآ اَحَدٍ مِنْ رِجَالِكُمْ

Meali: “Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem içinizden rical mertebesine ulaşan birinin babası değildir.”[1]

Sual olunursa ki: Bu ayet ne mana taşıyor?

Cevap budur ki: Recül baliğ olana denir. O vakitte ise azadlı bir köle olan evlatlığı Zeyd vardı. Cahiliyye döneminde evlatlığı sülbünden gelen evladı hükmünde görürlerdi. Ve evlatlığının boşan-mış olan hanımıyla nikahı caiz görmezlerdi. Halbuki Zeyd Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in kendi akrabası değil idi. Hak Teâlâ’nın hükmü Cahiliye adeti olan evlatlıgı öz evlat kabul eden görgüyü kaldırdı. Hz Zeyd’in boşadığı Zeyneb’i Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem’me nikah etti. Nitekim Ahzab suresinde bu konu tafsiliyeti ile geçer. yukarıki ayette geçen Hz. Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem içinizden rical mertebesine ulaşan birinin babası değildir demek, zahire göredir. Hakikatte manevi baba olma konusunda değildir. Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem Manevi olarak Zeyd’in ve diğer takva ehlinin babası oldu. Nitekim bir ayette Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem’in zevcelerinin mü’minlerin annesi olduğu hakkında: (Ahzap Suresi 33/6. Ayet)

وَأَزْوَاجُهُ أُمَّهَاتُهُمْ

Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem’in hanımları mü’minlerin annesi olunca kendisinin dahi mü’minlerin babası olması lazımdır. Ve bu mana gayet açıktır. Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem Hz. Ali kerremallahu veche hazretlerine hitaben buyurdu.

يَا عَلِىُّ اَنَا وَ اَنْتَ اَبُو هٰذِهِ الْاُمَّةِ

“Ya Ali sen ve Ben bu ümmete babayız.”[2]

Hz. Ali kerremallahu veche babalığa dahil olunca Hz. Fatıma radıyallahu anh’da mü’mininlerin annesidir. Ve yine hadisi şerifte;

كُلُّ حَسَبٍ وَنَسَبٍ يَنْقَطِعُ إِلَّا حَسَب۪ي وَنَسَب۪ي

“Her haseb ve neseb kesilir. Yalnız Benim hasebim ve nesebim kesilmez.”[3] Peygamberimizin hakikı nesli takva olanlardır. Öyle ise her nerede takva olan varsa Peygamberimizin manevi evladıdır. İster Haşimi’lerden olsun, ister olmasın. Nitekim hadisi şerifte;

سَلْمَانُ مِنَّا أَهْلِ الْبَيْتِ

yani “Selman (radıyallahu anh) Benim ehli beytimdendir.”[4] buyuruyor aslında Salman radıyallahu anha Farisi iken nefs ile mücahede edip kendini temize çıkardığından Ehlibeytten oldu. Nitekim bir ayette;

اِنَّمَا يُر۪يدُ اللّٰهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ اَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْه۪يرًاۚ

“Ey ehli beyt! Allah sizden kiri gidermek ve sizi tertemiz yapmak diler.”[5] Çünkü nefsi temizlenmeyenin dinin iffetine noksanlık vereceğinden yakın akrabalığından faydalanması olmaz. Çünkü Âli Resul denildiğinde Ebu Leheb ve emsali dâhil olmaz. Nitekim Kur’an-ı Kerim'de Nuh aleyhisselam’ın oğlu Kenan hakkında;

إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ أَهْلِكَ

“O kesinlikle âlin, ehlin değildir.”[6] denildi.

Ve ezvacı mutahara hakkında:

وَلَآ اَنْ تَنْكِحُوٓا اَزْوَاجَهُ مِنْ بَعْدِه۪ٓ اَبَدًاۜ اِنَّ ذٰلِكُمْ كَانَ عِنْدَ اللّٰهِ عَظ۪يمًا

Yani; “Peygamberimizin hanımları Muhammed ümmeti-nin anneleri olduğundan onların nikahı ebediyen caiz ol-maz”.[7]

Buradan iki nükte açıklanmış olur. Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem bütün yaratılmış insanların ruhunun babasıdır. Adem aley-hisselam cisimde insanların babasıdır.

Şeyhlerin hanımları müridlere göre annedir. Şer’an nikahı caiz ise de tarikatta izin verilmemiştir. [8]

 


[1] Ahzab 33/40.

[2] Şerh ve tercümei delaili Abdulkadir geylani. Şerh ve mütercimi Süleyman Hasbi Efendi, Rumuzut tevhid.

[3] Şerh ve tercümei delaili Abdulkadir geylani. Şerh ve mütercimi Süleyman Hasbi Efendi, Rumuzut tevhid

[4] Rumuzut tevhid, Tabarani, El Hakim, Heysemi, Tehzibül Kemal c.11.s.251 (Beyrut)

[5] Ahzap 33/33

[6] Hud 11/ 46

[7] Ahzap 33/53

[8] Rumuzut tevhid

<<< Önceki Kayıt - Sonraki Kayıt >>>