canada goose outlet parajumpers moncler jakke canada goose jakke canada goose jakke woolrich jakke canada goose jakke dame parajumpers jakke moncler mujer barbour mujer belstaff roadmaster canada goose madrid barbour outlet timberland madrid botas ugg canada goose outlet moncler hombre moncler rebajas

HZ. İBRAHİM ALEYHİSSELAM’IN CENAB-I HAKK’A “ÖLÜLERİ NASIL DİRİLTİRSİN?” SUALİ - (Zuhurâtı Izhârı'l-Vakf-ı Güneş 1.cilt)

HZ. İBRAHİM ALEYHİSSELAM’IN CENAB-I HAKK’A “ÖLÜLERİ NASIL DİRİLTİRSİN?” SUALİ

 

وَاِذْ قَالَ اِبْرٰه۪يمُ رَبِّ اَرِن۪ي كَيْفَ تُحْيِ الْمَوْتٰىۜ قَالَ اَوَلَمْ تُؤْمِنْۜ قَالَ بَلٰى وَلٰكِنْ لِيَطْمَئِنَّ قَلْب۪يۜ قَالَ فَخُذْ اَرْبَعَةً مِنَ الطَّيْرِ فَصُرْهُنَّ اِلَيْكَ ثُمَّ اجْعَلْ عَلٰى كُلِّ جَبَلٍ مِنْهُنَّ جُزْءًا ثُمَّ ادْعُهُنَّ يَاْت۪ينَكَ سَعْيًاۜ وَاعْلَمْ اَنَّ اللّٰهَ عَز۪يزٌ حَك۪يمٌ۟

“Ve o vakti de yâdet ki, İbrahim, "Yâ Rabbî! Ölüleri nasıl ihya edeceğini bana göster," demiş, (Cenâb-ı Hak da) "İnan-madın mı?" diye buyurmuştu. O da, "Evet. İnandım, fakat kalbimin mutmain olması için," demiş; Allah Teâlâ da: "Kuşlardan dört tanesini tut da onları kendine çevir, sonra her dağ üzerine onlardan birer parça at, sonra da onları çağır, sana koşarak gelirler ve bilki Allah Teâlâ şüphe yok azîzdir, hakîmdir," [1]diye buyurmuştur.

İbrahim aleyhisselam kalbim mutmain olmasını istiyorum deyince öyleyse sen dört tane kuş dut kafalarını kes yanına al buyuruyor. Bu kuşlar şunlardır: Tavus, karga, ördek ve horoz bunları öldürdüğündeki hikmeti şudur ki: Ördek rızk konusunda çok hırslıdır Tavus çok süslenmeye ziynete hırslıdır. Horoz cimaya hırslı. Karga uçmağa hırslıdır. Halka ibret için bunları seçti. Ta ki Hak yolcuları bu dört türlü hırsı terk etmeyince Allah’a yakın olamaz.[2]

Bu dört kuşu kesip kafalarını yanına aldı o kafaları ezip birbirine karıştırdı. Cenab-ı Hak İbrahim aleyhisselam’a çagır dedi. Çagırınca Cenab-ı Hak rüzgar vasıtasıyla o kafaları bedenlerine yapıştırıyor. Tavus kuşu canı üstüne gelince hemen kanatlarını çırpıp gubarmaya başlıyor. Sanki ölen kendi değil. Horoz da kanadını çırpıp ötmeye başlıyor. Ördek yüzüyor karga havada uçuşuyor. İşde Allahu Teala Hazretleri kudretini böylece gösteriyor. Tasavvuf ehli bu dört kuşun kafalarının ezilmesini manevi anlamda dört kötü ahlakın ezilmesi olak tefsir etmişlerdir. Tavus kuşu çok süslenip ğubardığından, horoz şehvetine düşkünlüğünden, karga pis şeyler kekip yemesine çok düşkün olduğundan ördek hırslı olduğundan cenab-ı Hak bu dört ahlakın kötülüğünü bildirmiştir.

Bir kafir Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem’in huzuruna elinde çürümüş bir kemik ile geldi, avucunun içinde kemiği öfeleyip üfürerek tozuttuktan sonra ya Muhammed biz bu hala geldikten sonramı dirileceğiz deyince. Cenab-ı Hak ayeti kerime ile cevap verdi. Hiç adınız sanınız yokken sizi yokdan var eden diriltecektir.

Cenab-ı Hak bir hadisi kudside buyuruyor ki: Allah’la kul arasında yetmiş bin nurdan, yetmişbin de zulmetten perde var illa bunları geçer fakat geçdiğini anlayamaz bir adam ibadet ettikce o adamın manaviyatı yükselmeye başlar kendisi yükseldiğini anlamaz. Sen ibadeti yap bir gün olur meydana çıkar. Bir adam yeni ibadete başladığında kalbinin nuru bir mumluk lambaya benzer ibadete devamla ışığı artar yüz mumluk olur Allah’ın veli kulları ibadete davam ede ede yüzbin mumluk ışık gibi ibadetinin kuvveti artınca arşı kürsü seyretmeye başlıyor işte.

Mutu kalbe entemutu sirrine mazhar olan

Gördü anlar haşri neşri nefha-i sur olmadan

Sırrına o zaman mazhar oluyor. Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve selem:

مُوتُوا قَبْلَ أَنْ تَمُوتُوا

Ölmeden evvel ölünüz.[3] buyuruyor.

Ölmeden evvel ölenler öldükden sonra göreceklerini ha-yattayken görmeye başlar. Daha mahşer mizan olmadan ibadetin kuvvetiyle orada göreceklerini burada görmeye başlar ibadet çoğalıp artarken artarken perdeler yırtılmaya başlar bu insanla Cenab-ı Hak arasında ki yetmişbin perde yırtılıp bitince oradaki göreceklerini burada görmeye başlar o zaman mahşeri de görür mizanı da görür sıratı da görür cenneti de görür cehennemi de görür hepsini de görür. Allah bizi o makama ulaştırsın amin. Niyazi Hazretleri bir beytinde:

Nerden gelir yolun senin

Ya kanda varır menzilin senin

 

Nereden gelip nereye gittiğini

Anlamayan hayvan imiş

 

Nerden gelir yolun dediği Allah’tan gelişimizi söylüyor. Bütün insanlar Allah’tan bir parçadır. Sonra Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem nuru sonra Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem’in ruhu ondan sonra bu dünyaya geldin bu kafesde mahpussun sen eğer adam isen çalış bu kafesi yırtmaya bak Allah’la aramızda manavi bir perde var o perdeyi yırtdın mıydımutu kalbe ente mutu sirrine o zaman mazhar olursun bir hadisi şerifde

أَفْنُوا ثُمَّ أَفْنُوا ثُمَّ أَفْنُوا

“Fani olunuz fani olunuz fani olunuz[4] buyuruyor. İlk fena neden başlar? Bu fenafişşeyh dir ikinci fenafirresul. Üçüncü fena-fillahdır.

Fena sahrasını görmezse salik,

Olamaz devleti irfana malik.

 

Bir salik fena sahrasını seyretmezse fenaya geçemezse devleti irfana malik olamaz o çalışmaya devam etsin bir gün olur kavuşur işte Cenab-ı Hak diyor ki, esfelesafilîn gönderdim ثُمَّ رَدَدْنَاهُ أَسْفَلَ سَافِلِينَ esfelissafilin olan bu dünyaya gönderdim kim çalışıp da benim tarafıma yükselecek o zaman Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem’e de Cenab-ı Hak’a da kavuşur. Geldiği yere geri gitmiş olur. Allah bizi kavuşdursun amin.

لَقَدْ خَلَقْنَا الْاِنْسَانَ ف۪يٓ اَحْسَنِ تَقْو۪يمٍۘ ﴿﴾ ثُمَّ رَدَدْنَاهُ اَسْفَلَ سَافِل۪ينَۙ ﴿﴾

“Sonra onları esfelesafilin ki bu yeryüzüne ne indir-dim”[5] buyuruyor.

اِلَّا الَّذ۪ينَ اٰمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ

Şimdi hepisi yeryüzüne esfelesafilin olan bu dünyaya indiler “iman edip ameli salih işleyenler”[6] ruhları yüksele yüksele Cenab-ı Hak’ka kavuşdular. Onlar kurtuldular.

فَلَهُمْ اَجْرٌ غَيْرُ مَمْنُونٍۜ

“Onlar diyecekler ki daha ne isteyelim yâ Rabbî bize isdedigimizi ziyadesiyle verdin hayır ey kulum diyecek sizin memnun olduğunuz dan dahası var.[7]

فَمَا يُكَذِّبُكَ بَعْدُ بِالدّ۪ينِۜ

“Ey sevgilim Ahmed Resulum ya Muhammed sen o kafirlerin tekziplerine (yalanlamalarına) bakma onlar nasıl tekzip edebilirler bu kadar hakikatı gördükleri halde onlar eğer tekzip ederlerse (yalanlarsa) sen onları bana havale et.”[8]

اَلَيْسَ اللّٰهُ بِاَحْكَمِ الْحَاكِم۪ينَ

“Allah hakîmlerin hakîmidir”[9] Amenna ve Saddaknâ.

 


[1] Bakara 2/260

[2] Tuhfetuşşahan- haleb-i Sağir kenarı s. 259-260

[3] Ebu-l- Ala Tuhfetu-l-Ahvaz c.6.s515(Beyrut), İsmail bin Muhammed El Acluni Keşfül Hafa cild:2/291-2669

[4] Miftâhu’l-Kulub

[5] Tin 95/4-5

[6] Tin 95/6

[7] Tin 95/6

[8] Tin 95/7

[9] Tin 95/8

<<< Önceki Kayıt - Sonraki Kayıt >>>