canada goose outlet parajumpers moncler jakke canada goose jakke canada goose jakke woolrich jakke canada goose jakke dame parajumpers jakke moncler mujer barbour mujer belstaff roadmaster canada goose madrid barbour outlet timberland madrid botas ugg canada goose outlet moncler hombre moncler rebajas

HAZRETİ HASAN VE HÜSEYİN’İN FAZİLETLERİ - (Zuhurâtı Izhârı'l-Vakf-ı Güneş 2.cilt)

HAZRETİ HASAN VE HÜSEYİN’İN FAZİLETLERİ

 

اَتَان۪ى مَلَكٌ فَسَلَّمَ عَلَىَّ نَزَلَ مِنَ السَّمٰٓاءِ لَمْ يَنْزِلْ قَبْلَهَا فَبَشَرَّ ن۪ى اَنَّ الْحَسَنَ وَالْحُسَيْنَ سَيِّدَا شُبَابِ اَهْلِ الْجَنَّةِ وَاَنَّ فَاطِمَةَ سَيِّدَةُ نِسٰٓاءِ اَهْلِ الْجَنَّةِ

Yani, “Bir melek semadan birinci defa olarak bana gelip, selam verdi. Hasen ile Hüseyin şebab-ı ehl-i cennetin sey-yidleri (Cennet gençlerinin seyyidi) ve Fatımatü’z Zehra nisa-i ehl-i cennetin (Cennet kadınlarının)seyyidesi olduğunu tebşir eyledi.”[1]

اَحَبُّ اَهْلِ بَيْت۪ى اِلَىَّ اَلْحَسَنُ وَالْحُسَيْنُ

“Ehl-i beytim meyanında ziyade sevdiğim Hasen ve Hüseyin’dir.”[2]

اِنَّ ابْنِى هٰذٰ سَيِّدٌ وَلَعَلَّ اللّٰهَ اَنْ يُصْلِحَ بِه۪ بَيْنَ فِئَتَيْنِ عَظ۪يمَتَيْنِ مِنَ الْمُسْلِم۪ينَ

“Tahkika, benim bu mahdumum, yani Hasen radiyal-lahu anh, büyük bir zattır. Me’mul (ümit) ederim ki, Cenab-ı Hak, iki büyük azim ordu içinde tekevvün edecek olan münazaayı bununla ıslah buyursun.”[3]

Vakıa İmam-ı Müşarun ileyh Hazretlerinin zaman-ı hilafet-lerinde ve taht-ı kumandasında bulunan kırk elli bin kadar asker ile Hazret-i Muaviye’ye tabi olan asakir-i kesire arasında muharebe vukuuna ramak kalmış iken, İmam Hasen radiyallahu anh Efendimiz uhde-sindeki hilafeti Hazreti Muaviye’ye terk ederek ateş-i fitneyi durdurup, itfaya inayet buyurmuşlardır.

مَنْ اَحَبَّ الْحَسَنَ وَالْحُسَيْنَ فَقَدْ اَحَبَّن۪ى وَمَنْ اَبْغَضَهُمَا فَقَدْ اَبْغَضَن۪ى

“Hz. Hasan ile Hz. Hüseyin’i seven tahkika beni sevmiş ve onlara buğz eden, muhakkak bana buğz etmiş olur.”[4]

مَنْ اَحَبَّ الْحَسَنَ وَالْحُسَيْنَ فَقَدْ اَحَبَّن۪ى

“Hasan ve Hüseyin’i seven kimse, muhakkak beni sev-miş olur.”[5]

 


[1] Kenzü-l-İrfan 1001 Hadis s.26/138, C.Sağir Muhtasarı c.1. s.49/52 (1:105/93).

[2] Kenzü-l-İrfan 1001 Hadis s.26/139, C.Sağir Muhtasarı c.1. s.83/125 (1:168/204)

[3] C. Sağir Muhtasarı c.1.s.571-572/1237 (2:409/2167), Kenzü-l-İrfan 1001 Hadis s.27-27/140.

[4] Kenzü-l-İrfan 1001 Hadis s.27/141, C.Sağir Muhtasarı c.317/3526 (6:32/8318), Tabarani El-Mu’cemu-l-Kebir c.3.s.47/2645 (Musul), Süneni İbni Mace c.1.s.51/143 (Beyrut).

[5] Kenzü-l-İrfan 1001 Hadis s.27/142.

<<< Önceki Kayıt - Sonraki Kayıt >>>