canada goose outlet parajumpers moncler jakke canada goose jakke canada goose jakke woolrich jakke canada goose jakke dame parajumpers jakke moncler mujer barbour mujer belstaff roadmaster canada goose madrid barbour outlet timberland madrid botas ugg canada goose outlet moncler hombre moncler rebajas

GUSUL - BOY ABDESTİ - (Zuhurâtı Izhârı'l-Vakf-ı Güneş 2.cilt)

 

GUSUL - BOY ABDESTİ

 

Guslün lügat manası; cinsi münasebetten sonra bütün bedeni (vücudu) yıkamaktır.

Guslün din dilinde manası; büyük hadesten temiz­lenmektir. Be-denimizi tepeden tırnağa kadar hiç bir kuru yer kalmadan iyice yıkamaktır.

Gusül gerektiren haller şunlardır:

1. Erkeklerin uykuda ihtilam olması,

2. Uyanık halde, cinsi münasabet veya başka şekilde şehvetle bakmakla, veya şehevi arzuları düşünmekle meninin belirmesi,

3. Uykudan uyanınca üstünde ve yatakta yaşlık bul­ması veya kilodunda kurumuş sertlik bulması,

4. Kadınların, hayız ve nifas günlerinin sona ermesi.

5. Bir kimsenin tuvalet yaparken erkekliği sert halde olup meni gelse yıkanması gerekir. Çünkü sertlik şehvetin varlığına delildir.

6. Sarhoşluk veya baygınlık geçiren kimse ayıldığında elbise-sinde meni bulması.

Bu hallerden biri kendisinde vaki olan bir Müslüman gusül etme-dikçe namaz kılamaz, Kur'a’na el süremez ve okuyamaz. Camiye gire-mez, Kabe’yi Muazzama'yı tavaf edemez. Kendisine gusül gereken bir müslüman, hemen vakit geçirmeden gusül etmeli ve tepeden tırnağa yıkanmalı ve temizlenmelidir.

Cünübün dua ve sena kastı ile içinde dua bulunan ayetleri oku-ması caizdir. Muallimin talebesine kelime kelime öğretmesi caizdir.[1]

Ve dahi hayız ile nifasta olan hatunlara müstehaptır ki, namaz vakti geldiğinde, abdest alıp, kıbleye karşı oturup, namaz kılacak mik-tar kadar, Allahu Teala’yı zikir ve tesbih ve tehlil ve istiğfar ve Resul aleyhisselama salavat-ı şerife getirmek ve dua etmek gayet büyük sevaptır. Hadis-i şerif

اِنْ اِسْتِغْفَرَتِ الْحٰٓائِضُ ف۪ى وَقْتِ كُلِّ صَلٰوةٍ سَبْع۪ينَ مَرَّةً كُـتِبَ لَهَا اَلْفُ رَكْعَةٍ وَغُفِرَ لَهَا سَبْعُونَ ذَنْبًا وَرُفِعَ لَهَا دَرَجَةً وَاُعْطِىَ لَهَا بِكُلِّ حَرْفٍ مِنْ اِسْتِغْفَارِهَا نُورٌ وَكُتِبَ بِكُلِّ عَرَقٍ ف۪ى جَسَدِهَا حَجٌّ وَعُمْرَةٌ

Yani “Bir hatun hayız vaktinde namaz vakti olunca, abdest alıp, kıbleye karşı oturup, yetmiş kere istiğfar ederse, bin rek’at namaz sevabı yazılır ve yetmiş günahı mağfiret olur ve bir derece ref olur ve okuduğu istiğfar harfleri için kendine nur verilir ve her bir damarları için bir hac ve bir umre sevabı yazılır” buyurdu.[2]

Namaza borçlu olmadığı halda temiz bir abdest alıp kıbleye karşı seccadeye oturup huzuru kalp ile kendi duyacak kadar istiğfar tevbe yani estağfirullah el azim en az yetmiş veyahut yüz fazla da olabilir. Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem’e salavatı şerife ve la ilahe illallah, Allah Allah zikirlerini yapar ise o kimse bütün günahlardan yıkanır yeniden anadan doğmuş gibi olur.

Bütün günahları afv olur. Her okuduğu harflerin mukabilinde se-vap nur verilir. Yani bu hadisi şerife göre dersli olan kadınlar dersini de bu hadise karşı kadın hallarında çekebilirler. Allah’ını zikre-debilirler.

Guslü Gerektirmeyen Haller

1. Ağır bir şey götürmekle veya yüksek bir yerden düşmekle meni gelse guslu gerekmez.

2. Bir kimse rüyada ihtilam olsa meni dışarı çıkmış olmasa gusul gerekmez.

Mezi: Ekseriyetle hanımıyla oynaşırken kendi halinde gelen taz-yiksiz idrarla karışık az bulanık beyaz ve ince bir sudur gusul gerekmez.

Meni: Şehvetle ve tazyikle gelen bir sudur. Gusul gerekir.

Vedi: İdrardan sonra gelen beyaz bir sudur. Gusul gerekmez.

Guslün Farzları Üçtür

Mazmaza, İstinşak ve cemi-i bedeni yıkamak.

1. Mazmaza demek: Ağıza bolca su alıp boğaza kadar çalkala­mak,

2. İstinşak demek: Genize kadar su çekip burnu temizlemek,

3. Cemi-i bedeni yıkamak: Yani, bütün vucudunda ovalıyarak iğne deliği kadar bile kuru bir yer kalmayacak şekilde bedeni yıka-mak. Bir sefer yapmak farz üç sefer yapmak sünnettir. Yani guslü bir sefer bütün vücudu her tarafını her kıl dibini yıkayıp suyu ulaştırmak farzdır. Üç sefer yıkamak ise sünnettir. Mümkün olduğu derecede bizler hem farz hem sünneti ifa edeceğiz. Etmemiz de lazımdır.

Şehvetle meni geldiğinde bir miktar yürüyüp veya biraz uyuyup ondan sonra gusül etmelidir. Eğer yürümeden veya uyumadan gusül yaptıktan sonra meni gelir ise gusül sahih olmaz tekrar gusül alma-lıdır

Hadisi Kudsi:

ثَلٰثَ مَنْ حَافَظَ عَلَيْهِنَّ فَهُوَ وَلِيٌّ حَقًّا وَمَنْ ضَيَّعْهُنَّ فَهُوَ عَدُوِّى حَقًّا اَلصَّلٰوةُ فِى السِّرِّ وَالْعَلٰانِيَّةِ وَالصَّوْمِ فِى السِّرِّ وَالْعَلٰانِيَّةِ وَالْاِغْتِصَالِ فِى السِّرِّ وَالْعَلٰانِيَّةِ

“Üç nesne vardır ki onları muhafaza edip yapan kişi gerçekten benim dostumdur. Muhafaza etmeyip zay-i eden kişi benim düşmanımdır. Bu üç nesnenin biri gizlide ve aşi-karda namaz kılmak, ikinci gizlide ve aşikarda oruç tutmak üçüncü gizlide ve aşikarda gusül etmektir.”[3]

Şakiki Belhi rahmetullah kendisinden vasiyet isteyen kimseye şöyle dedi. Kalbini hüzün ile lisanı zikrile yıkayıp temizle, bedenini su ile temizlediğin gibi.

 


[1] Enisül Abidin.

[2] Halebi’de ve Mecalis-i Rumi.

[3] 54 farzın şerhi, kırk sual kitabı kenarı s.11, Tabarani El-Mu’cemu-l-Evsat c.9.s.8/8961 (Kahire).

<<< Önceki Kayıt - Sonraki Kayıt >>>