canada goose outlet parajumpers moncler jakke canada goose jakke canada goose jakke woolrich jakke canada goose jakke dame parajumpers jakke moncler mujer barbour mujer belstaff roadmaster canada goose madrid barbour outlet timberland madrid botas ugg canada goose outlet moncler hombre moncler rebajas

KUR’AN OKUMAK İÇİN DEĞİL HİDAYET İÇİNDİR - (Zuhurâtı Izhârı'l-Vakf-ı Güneş 2.cilt)

 

KUR’AN OKUMAK İÇİN DEĞİL HİDAYET İÇİNDİR

 

Münafıklar alim olurlar ve hikmetten söylerler ve cevr-ü cefa etmekten geri kalmazlar yani size yanıltıcı sözler söylerler hikmetler-den bahsederek aldatırlar sünnet-ü resulü bozarlar dininizi bozarlar hiç de anlatmadan bozarlar, ayetten hadisten yanlış olarak beğendi-rirler, bunlar sünneti resule kıymet vermezler ehli bidattirler. Bunlar Kur'an-ı Kerim'i kendilerine kazanç yolu vasıtası eder, Hadisi Şeriftir, kâle Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem Enes ibni Malik radıyallahu anh Rivayet ediyor.

لَيْسَ الْقُرْآنُ بِالْتِّلٰاوَةِ وَلَاالْعِلْمُ بِالرِّوَايَةِ وَ لٰكِنَّ الْقُرْآنَ بِالْهِدَايَةِ وَالْعِلْمُ بِالدِّرَايَةِ

“Kur’an okumak için değil ilm de rivayet için değildir. Velakin Kur’an hidayet içindir, ilim de dirayet içindir. ”[1] Kur’an hidayet içindir dediği Kur'an-ı Kerim’i okuyunca ne dediğini düşünerek seni Hak’ka hidayet yani Hak yolunu tanıtıcı irşad ve ikaz edici sözlerini anlayıp, ayıkmak, uyanmak, aklını başına toplamak ve ondan anladığın gibi amel edip Allah'u Teâlâ’nın azabından korkmak içindir. Kur'an-ı Kerim'i okur­san içerine hiç korku düşmez de yalnız bir ses edersen kibirli, gururlu okursan, bundan sana hiç fayda olmaz, ilim de dirayet için­dir diyor. Yani ilim hikaye gibi rivayet için değildir dirayet için­dir. İlim Allah'u Teâlâ'yı bilmektir. Allah'u Teâlâ'yı bilen dirayetli olur, cesaretli olur yani ilimden maksat Allah'u Teâlâ'yı bil­mektir onu kendine çok yakın bilip ona bakıp onun hoşuna gelecek sözü ağanın, beyin hoşuna gelmeyecek diye geri durmayıp dirayetli olmaktır. İşte Kur’an da ilim de böyledir dikkatli okuya­rak anla vesselam Hadisi Şerif:

Hatib El Bağdadi Filcami An Hakem radıyallahu anh’dan rivayet olunur. Resulü Ekrem sallallahu aleyhi ve sellem buyuruyor:

اِ نَّ هٰذَا لْقُرْآنَ صَعْبٌ مُسْتَصْعِبٌ لِمَنْ كَرِهَهُ مَيَسَّرٌ لِمَنْ تَبِعَهُ وَاِنَّ حَد۪يث۪ي صَعْبٌ مُسْتَصْعِبٌ لِمَنْ كَرِهَهُ مَيَسَّرٌ لِمَنْ تَبِعَهُ مَنْ سَمِعَ حَد۪يث۪ي فَحَفِظَهُ وَ عَمِلَ بِه۪ جٰٓاءَ يَوْمَ الْقِيٰمَةِ مَعَ الْقُرْآنُ وَمَنْ تَهَاوَنَ بِحَد۪يث۪ي فَقَدْ تَهَاوَنَ بِالْقُرْآنِ وَمَنْ تَهَاوَنَ الْقُرْآنَ خَسِرَ الدُّنْيَا وَالْاٰخِرَةُ

“Muhakkak bu Kur’an güçtür ve güç gelir hoşlanmayan-lara ve kolaydır Kur'an’a tabi olanlara, Benim hadisime inanmayanlara da hadisim güçtür. Hadisime tabi olanlara ha-disim kolaydır. Her kim Benim hadisimi duyarsa ezberlesin ve amel etsin onunla ki o kimse kıyamet gününde Kur’an ile gelir. Her kim hadisime ehmmiyet vermez ise Kur'an'a ehemmiyet vermemiş olur. Kim de Kur'an'a ehemmiyet vermez hor görürse dünyada ve ahirette hüsrana düşer.” buyurmuştur. [2]

 


[1] Ramuze-l-Ehadis kitabı c.2. s.362/9, Deylemi El-Firdevsü bi Me’sûru-l-Hıtab c.3. s.398/5214 (Beyrut).

[2] Ramuze-l-Ehadisc.1. s.133/6.

<<< Önceki Kayıt - Sonraki Kayıt >>>