canada goose outlet parajumpers moncler jakke canada goose jakke canada goose jakke woolrich jakke canada goose jakke dame parajumpers jakke moncler mujer barbour mujer belstaff roadmaster canada goose madrid barbour outlet timberland madrid botas ugg canada goose outlet moncler hombre moncler rebajas

Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi vesellemin Nurunun Yaratılışı - (Zuhurâtı Izhârı'l-Vakf-ı Güneş 2.cilt)

Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi vesellemin Nurunun Yaratılışı

 

Sevgili Peygamberimiz sallallahu aleyhi vesellemin mübarek bir hadisi şerifi ile ve Cenab-ı Allah’ın izni ile sevgili Peygamberimizin hal ve ahvallarından biraz izin olduğu kadar yazmak azmindeyiz. İnşeallahu Teâlâ.

Sahabeler Peygamberimiz sallallahu aleyhi veselleme sordular Ya Resulallah en evvel Allah’u Teâlâ Hazretleri neyi halk etti? Sorularına cevap verdi.

اَوَّلَ مَا خَلَقَ اللّٰهُ نُور۪ى

Yani Allah’u Teâlâ ve Tekaddes Hazretleri cümle mahlûkundan evvel yani arşı ve kürsü ve levhi ve kalemi ve cenneti ve cehennemi ve melâike-i izâmı ve semâvâtı ve arzı ve güneşi ve ayı ve insanlardan ve cinnilerden hiçbir nesne halk olunmazdan evvel bila vasıta Cenab-ı Hak kendi Nurundan Nuru Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem’i halk etti ve Allah’u Teâla Hazretleri bütün mahlûkunu yaratmayı irade ettiğinde bütün onları Peygamber Efendimizin nurundan halk etti.[1]

Yine İmam Abdürrezzak’ın Cabir bin Abdullah radıyallahu anhudan sahih sened ile rivayet ettiği hadisi şerifte:

يَا رَسُولَ اللّٰه بِاَب۪ى اَنْتَ وَاُمّ۪ى اَخْبَرَن۪ى عَنْ اَوَّلَ شَيْئٍ خَلَقَهُ اللّٰهُ تَعَالٰى قَبْلَ الْأَشْيٰٓاءِ

Yani “Ya Resûlallah anam babam Sana feda olsunlar Cenab-ı Hak her şeyden önce hangi nesneyi halk etmiştir”? diyerek sorunca, Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki:

يَا جَابِرْ اِنَّ اللّٰهَ تَعَلٰى خَلَقَ قَبْلَ الْاَشْيٰٓاءِ نُورٌ نَبِيِّكَ مِنْ نُورِهِ الْحَد۪يثِ

Yani, “Ya Cabir, muhakkak Allah’u Teâlâ Hazretleri her şeyden evvel sizin Nebi’nizin, Peygamberinizin nurunu bizzat kendi nuru ilahiyesinden halk eyledi”[2] deyi buyurduğu rivayet olunmuştur.

Ve yine ibni Merzuk’un Ali ibni Hüseyin’den onun dahi baba-sından onun da ceddinden eylediği rivayetinde Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in

كُنْتَ نُورًا بَيْنَ يَدَىْ رَبّ۪ى قَبْلَ آدَمَ بِاَرْبَعَةِ عَشْرَ اَلْفِ عَامٍ

Yani “Ben Âdem’i Safiyullah halk olunmazdan ondört bin sene evvel indi İlahiyede bir nur idim”[3] deyi buyurduğu haber verilmiştir.

Ve Allah’u Teâlâ Hazretlerinin Âdem’i Safiyullahı vesair bütün enbiyai kiram salavatullahi veselamühü alâ nebiyyine ve aleyhim ecmain hazretlerini yani bunların bütün hepsini Rusulullah sallallahu aleyhi ve sellem’in nurundan halk buyurduğu eser ve haberde varid olunmuştur.[4]

 

KASİDE

Zuhuru kâinatın madenisin Ya Resulallah

Rumuzu küntü kenzin mahzenisin Ya Resulallah

 

Beşeri deynin bu alemkar senin suretle şahsındır

Hakikatta hüviyette değilsin Ya Resulallah

Vücudun cümle mevcüdatı nice cami oldu ise

Dahi ilmin muhit oldu kamusun Ya Resulallah

 

Dehanın menbaı esrarı ilmi min ledünüdür.

Hakayık ilminin sen mahremisin Ya Resulallah

 

Ne kim geldi cihana hem dahi her kim geliserdir

İçinde cümlenin ser askerisin Ya Resulallah

 

Cihan bağında insan bir şecerdir gayriler yaprak

Nebiler meyvedir sen her şeyin özüsün Ya Resulallah

 

Şefaat kılmasan varlık Niyazi’yi yok eder idi.

Vücudu rahmetin sen merhemisin Ya Resulallah

Niyazi MISRI

 


[1] Ferâidü-l-Fevâid fi beyani-l-Akâid s.87 (Osmanlıca baskı.), Rûhu'l-Beyan tefsiri c.2.s.370, Şerh ve tercüme-i delaili Abdulkadir’i Geylani, Kettani Mütavatir hadisler.

 [2] Şerh ve tercüme-i delaili Abdulkadir’i Geylani s.200, İmam Kastalani Mevahibi ledüniye c.1. s.7. İmam Abdurrezzak’tan.

[3] Şerh ve tercüme-i delaili Abdulkadir’i Geylani s.201.

[4] Şerh ve tercümei delaili Abdulkadir Geylani S:201.

<<< Önceki Kayıt - Sonraki Kayıt >>>