canada goose outlet parajumpers moncler jakke canada goose jakke canada goose jakke woolrich jakke canada goose jakke dame parajumpers jakke moncler mujer barbour mujer belstaff roadmaster canada goose madrid barbour outlet timberland madrid botas ugg canada goose outlet moncler hombre moncler rebajas

PEYGAMBERİMİZ sallallahu aleyhi vesellemin NURUNUN YARATILMASI - (İzharu'l-Fedaili Nebiyyina Muhammedin Sallallahu Teala aleyhi Vesellem)

PEYGAMBERİMİZ sallallahu aleyhi vesellemin NURUNUN YARATILMASI

 

 Hıbban radıyallâhu anhanın rivayet ettiği bir hadisi şerifte buyruluyor ki;

يَأْت۪ي عَلٰى النَّاسِ زَمَانٌ اَلْقُرْآنُ ف۪ي وٰادٍ وَهُمْ ف۪ي وٰادٍ غَيْرِه۪

“Nasın (insanların) üzerine bir zaman gelir ki şiddetli kuran okurlar ve okudukları Kur’an bir başka tarafta onların kendileri başka taraftadır.”[1]

Yani, Kur’an’ı Azimu-ş-Şanın anlatmak istediği meram başka kendilerinin istedikleri meram başka ve itikadları ve anladıkları bir başkadır.

 Cenab-ı Hak Kur’an-ı azimüşan’da buyuruyor ki;

اَلنَّبِيُّ أَوْلٰى بِالْمُؤْمِن۪ينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَأَزْوَاجُهُ أُمَّهَاتُهُمْ

“Peygamber diyor, ümmetlerine analarından, babalarından, mallarından, evlatlarından, hepsinden hatta canından evladır. Canından daha ileridir. Canından sevgilidir. Mü’min olanlara Muhammed Mustafa sallallahu aleyhi ve sellem canından daha sevgilidir. O’nun kadınları da müminlerin anasıdır.[2]

Allah’u Teâlâ Hazretleri kendinden başka yok iken evvela Muhammed Mustafa sallallahu aleyhi ve sellem Efendimizin nurunu kendi nurundan yarattı.

Hadisi şerif:

أَوَّلُ مَا خَلَقَ اللّٰهُ نُور۪ى

Yani “Allahu Teâlâ evvela Benim nurumu yarattı.”[3] Demektir.

Yine İmam Abdürrezzak’ın Cabir bin Abdullah radıyallahu anhdan sahih sened ile rivayet ettiği hadisi şerifte: Cabir radıyallahu anh,

يَا رَسُولَ اللّٰهِ بِاَب۪ى اَنْتَ وَاُمّ۪ى اَخْبَرَن۪ى عَنْ اَوَّلَ شَيْئٍ خَلَقَهُ اللّٰهُ تَعَالٰى قَبْلَ اْلأَشْيٰٓاءِ

Yani “Ya Rasûlallah anam babam sana feda olsunlar Cenab-ı Hak her şeyden önce hangi nesneyi halk etmiştir?” diyerek sorunca Rasûlullah sallallahu aleyhi ve sellem buyurdu ki;

يَا جَابِرْ اِنَّ اللّٰهَ تَعَلٰى خَلَقَ قَبْلَ اْلأَشْيٰٓاءِ نُورُ نَبِيِّكَ مِنْ نُورِهِ الْحَد۪يثِ

Yani, “Ya Cabir, muhakkak Allahu Teâlâ Hazretleri her şeyden evvel sizin Nebi’nizin, Peygamberinizin nurunu bizzat kendi nuru ilahiyesinden halk eyledi.”[4] Diyerek cevap vermiştir.

Mecmuatu-l-Ahzab kitabında bunu açıktan açığa söyler. Der ki Allahu Teâlâ’nın nurundan olduğuna şu ayeti kerime delil

اَللّٰهُ نُورُ السَّمَاوَاتِ وَاْلأَرْضِ مَثَلُ نُورِه۪ كَمِشْكَاةٍ

“Allah yerlerin göklerin nurudur.”[5]

 مَثَلُ نُورِه۪

“O’nun nurunun bir temsilcisi var.[6]

O da Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem’in nurudur. Allah nurunu temsil eden;

 مَثَلُ نُورِه۪ كَمِشْكَاةٍ

“O’nun nurunu temsil eden misli olan Muhammed sallallahu aleyhi ve sellem’in nurudur.”

كَمِشْكَاةٍ ف۪يهَا مِصْبَاحٌ

“Bir fener gibi içinde ışığı var. Orda misbah, ışık var. O ışık Muhammed Mustafa sallallahu aleyhi ve sellem’in nurudur.[7]

Bir kısım insanlar Muhammed Mustafa sallallahu aleyhi ve sellem Efendimizin nurunun Allah’ın nurundan olduğunu, O Allah’ın yanında o kadar sevgili olduğunu, yüksek olduğunu takdir edemiyor. Bunlar vahhabi mezhebine meyyal olanlardır. Allah şerlerinden bizleri muhafaza eylesin. Rabbımız Teâlâ Hazretleri.

Bunlar yetmiş üç fırkanın içindeki ehlisünnet itikadının dışındaki bozuk mezheblerin inancı.

Bunun için bunların sözlerine kanmamalı. Sözlerine aldanmamalı.

 Peygamberimiz Muhammed Mustafa sallallahu aleyhi ve sellem Efendimizin maneviyatını, ruhaniyetini, nuraniyetini bilmeli, böyle iman etmeli. O’da bizim gibi bir adam dememeli.

O’nun maneviyatı Cenabı Allah’u Teâlâ’nın nurudur. O’nun hakikatı bütün hakikatların hakikatıdır ki bütün mevcudat O’nun hakikatından vücuda gelmiştir. Bu hakikata binaen

Şeyhımız Bilal Baba Hazretlerinin Giresun’da sürgünde iken Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellemi rüyasında görmesi üzerine uyandığı anda zuhur eden yazmış olduğu beyitler

 

Ya Rasulallah cemalin subhanellezi esra imiş

Saçın velleyli iza yağşâ gözün ven necmi ayetil Kübra imiş.

Veş şemsi zatın vedduha sıfatındır senin.

Nurun âlâ nurdur Hüvüyyetin Bu âlemden Kübra imiş.

 

Senin hakkında indi sure-i Kevser

Deryayı feyzinde senin Kevser bir katra imiş.

 

Manada senin kadrini bilen bildi kendi kendini

Başın arşı alada ayakların tahte’s-sera imiş.

 

Hilkatı ervahta sensin enbiyalar evliyalar atası

Hilkatı ecsamda Âdem ata bu cümleden Kübra imiş.

 

Mucizatın âlemde cerayan etmededir hala gün gibi

Kur’anu’l-Kerimu’l-Azimu’l-Burhan bu cümleden Kübra imiş.

 

Kıl şefaat sen bugün enbiyalar serveri medet eyle medet

Bu güruhu aşikanın bu gulamı bu Bilali Nadiri cümleden sonra imiş.

 

Meded ya Rasulallah meded, meded ya Habiballah Meded

Her işinde ilahi ente maksudi olmaktır garzı

 

Niyetimde rızake matlubi olmaktır garzı

Niyet halis iman selamettir. Niyet Fasit insan melâmettir

                                  Hacı Muhammed Bilal-i Nadir


[1] Abdulhakim Et-Timizi Nevâdiru-l-Usul fi Ehadisi-r-Resul c.4.s.98(Beyrut)

[2] Ahzab, 33/6

[3] Ferâidü-l-Fevâid fi beyani-l-Akâid s.87 (Osmanlıca baskı.), Sireti Halebî İnsanu’l-Uyun c.1.s.175 (Mısır), Rûhu'l-Beyan tefsiri c.2.s.370, Şerh ve tercüme-i delaili Abdulkadir’i Geylani, Kettani Mütavatir hadisler.

[4] Şerh ve tercüme-i delaili Abdulkadir’i Geylani s.200, İmam Kastalani Mevahibi ledüniye c.1.s.7. İmam Abdurrezzak’tan

[5] Nur, 24/35.

[6] Nur, 24/35.

[7] Nur, 24/35.

<<< Önceki Kayıt - Sonraki Kayıt >>>