canada goose outlet parajumpers moncler jakke canada goose jakke canada goose jakke woolrich jakke canada goose jakke dame parajumpers jakke moncler mujer barbour mujer belstaff roadmaster canada goose madrid barbour outlet timberland madrid botas ugg canada goose outlet moncler hombre moncler rebajas

RASULULLAH sallallahu aleyhi vesellem EFENDİMİZİN GİYİMİ - (İzharu'l-Fedaili Nebiyyina Muhammedin Sallallahu Teala aleyhi Vesellem)

 

RASULULLAH sallallahu aleyhi vesellem EFENDİMİZİN GİYİMİ

Ebu Hureyre radıyallahu anh hazretleri anlatıyor:

“Bir gün Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem ile beraber çarşıya gittim. Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem elbise satanların yanına oturdu. Dört dirheme bir şalvar satın aldı. Çarşıda parayı hesap eden bir tartıcı vardı. Ona: “Fazlasıyla tart” buyurdu. Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem şalvarı eline aldı. Ben taşımak istedim. Bunun üzerine bana; “Bir kimsenin, kendi eşyasını taşıması daha iyi olur. Ancak, zayıf olup da eşyasını taşımayana Müslüman kardeşi yardım eder” buyurdu. Ben:

-  Ya Rasulallah sallallahu aleyhi ve sellem, sen şalvar mı giyiyorsun? Diye sordum.

-  Evet, gece gündüz, hazarda ve seferde şalvar giyerim. Ben örtünmekle emredildim. Şalvardan daha güzel örten bir şeyde bulamadım buyurdu.[1]

Piri tarikat Abdulkadiri Geylani kaddesallahu sirrahul aziz efendimiz Gunyetü’t-Talibin kitabında sevgili Peygamberimiz sallallallahu aleyhi vesellem efendimizin “şalvar yarı kisvedir” diye meth ettiğini haber veriyor. Ve şalvarın paçalarının geniş olması mekruhtur buyuruyor. Zira şalvarın paçalarının dar üst kısmının geniş olması avret mahalini daha ziyade sitr eder.

Yine Rasulullah sallallahu aleyhi vesellem efendimizden rivayet olundu ki paçaları geniş ve uzun olup ayakları üzerine dökülen şalvarı kerih gördüğü beyan buyrulmuştur. [2]

Sevgili Peygamberimiz sallallahu aleyhi vesellem efendimizin mübarek gömleğinin kolu bileğine kadar idi. Tutmaya engel olmasın diye bundan fazla eylemez idi. Bundan kısada giymez idi.[3] 

İmamı Tirmizi’nin şemaili şerif kitabında rivayet ettiği bir hadisi şerifte şöyle buyuruluyor:

Sahabe-i kiramdan biri anlatıyor. “bir vakitte Medine-i Münevvere’de izarımı yere sürüyerek yürüyordum. Arkamdan bir kimse seslendi ki “izarını yukarı kaldır. İzarını yukarı kaldırman hem daha çok temizliğe hemde izarın sağlam kalmasına sebeptir.” 

Bu kelamı işitince dönüp arkama baktım ki bu sözü söyleyen Rasulullah sallallahu aleyhi vesellemdir.

Rasulullah sallallahu aleyhi vesellem efendimize mazeret olarak dedim ki “ya Rasulallah bu yere sürüdüğüm izarım Arab katında kıymeti olmayan bir elbisedir.”

O zaman Rasulullah sallallahu aleyhi vesellem efendimiz buyurdu ki “bu hususta bana tabi olmak istemezmisin”  deyince baktım ki Rasulullah sallallahu aleyhi vesellem efendimizin izarının boyu dizi ile ayağı arasının yarısına ulaşmıştı.  Diye rivayet etmiştir.

Huzeyfe radıyallahu anh buyuruyor ki  

‏أَخَذَ رَسُولُ اللّٰهِ ‏ ‏صَلَّى اللّٰهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ ‏ ‏بِعَضَلَةِ سَاقَهُ فَقَالَ ‏ ‏هَذَا مَوْضِعُ الْإِزَارِ فَإِنْ أَبَيْتَ فَأَسْفَلَ فَإِنْ أَبَيْتَ فَلَا حَقٌّ لِلْإِزَارِ فِي الْكَعْبَيْنِ ‏

Yani, “Rasulullah sallallahu aleyhi vesellem bacağının sinirli etine yapıştı. (Topuk ile dizi arası) Burası izarın yeridir. (pardüsü-kaput gibi giydiğinin etek kısmı) Yani, afdal olan izarın boyu buraya diz ile topuk arası kadar olmalıdır.Eğer böyle yapmaz uzatırsan izarın boyu burasından aşağı topuktan yukarıdır. Yani, topuğa ulaşmamalıdır. Eğer bunuda yapmaz dahada uzatır isen izarın boyu topuğa ulaşırsa bilmiş ol ki izarın topuklarda hakkı yoktur.”Yani, izarın boyunu topuklara ulaştırmak caiz değildir. [4]  Çünkü merdivenden inip çıkarken ve yürürken yerde sürünenler var. Bu şekilde temizliği kayb ediyorlar.

 


[1] Müslümanlık c.3.s.1164–1165

[2] Gunyetü’t-Talibin c.1.s.44 (Osmanlıca baskı)

[3] Mevahibu ledünniye c.1.s.359 (Osmanlıca baskı)

[4] İmamı Tirmizi Şemaili Şerif mevahibü ledünniye kenarı c.1.s.371–372 (Osmanlıca baskı)

<<< Önceki Kayıt - Sonraki Kayıt >>>