canada goose outlet parajumpers moncler jakke canada goose jakke canada goose jakke woolrich jakke canada goose jakke dame parajumpers jakke moncler mujer barbour mujer belstaff roadmaster canada goose madrid barbour outlet timberland madrid botas ugg canada goose outlet moncler hombre moncler rebajas

HAZRETİ ALİ’NİN FAZİLETİ - (İzharu'l-Fedaili Nebiyyina Muhammedin Sallallahu Teala aleyhi Vesellem)

HAZRETİ ALİ’NİN FAZİLETİ

 

اَنَا مَد۪ينَةُ الْعِلْمِ وَعَلِىٌّ بَابُهَا فَمَنْ اَرَدَ الْعِلْمَ فَلْيَئْتِ الْبَابَ

Yani, “Ben ilmin şehriyim, İmam-ı Ali’de kapısıdır. İlmi isteyen kapısına müracaat etsin.”[1]

Bu hadis-i şerif İmam-ı Ali Hazretlerinin ulum-i diniyede olan ilmini ispat ediyor. Mesail-i diniyeden bir mesele için Hazreti Muaviye’ye müracaat olunduğu sırada İmam-ı Ali hazretlerine müracaat ediniz, zira o benden daha iyi bilir, cevabını verirdi.

ذِكْرُ عَلِىٍّ عِبَادَةٌ

Yani, “İmam Ali Hazretlerinin fedail ve menakıbını zikreylemek yahut hakkında radiyallahu anh söylemek ibadettir.”[2]

Esmaullahın maadası zikir olunmaz, diye itiraz olunmasın, zira hadis-i şerifte:

ذِكْرُ الصَّالِح۪ينَ كَفَّارَةٌ

  "Salihlerin faziletlerini menkibelerini zikreylemek kefarettir."[3] Buyuruyor.

 تَنْزِلُ الرَّحْمَةُ عِنْدَ ذِكْرِ الصَّالِح۪ينَ

“Salihlerin isimlerinin, menkibelerinin zikr olunduğu yerlere Allah’ın rahmeti iner.”[4]

Hadis-i şerif dahi bu manayı müeyyiddir.[5]

عَلِىٌّ اَخ۪ى فِى الدُّنْيَا وَاْلآخِرَةِ

“İmam Ali dünyada ve ahirette kardeşimdir.”[6]

عَلِىٌّ مِنّ۪ى بِمَنْزِلَةِ هٰرُونَ مِنْ مُوسٰى اِلّٰا اَنَّهُ لٰا نَبِىَّ بَعْدِ

“İmam Ali’nin bana olan nisbeti, Harun’un Musa Aleyhisselam’a olan nisbeti gibidir. Ancak Benden sonra bir peygamber gelmeyecek. ”[7]

عُنْوَانُ صَح۪يفَةِ الْمُؤْمِنِ حُبُّ عَلِىِّ بْنِ اَب۪ى طَالِبٍ

Yani, “Mü’minin sahife-i a’malinin alameti İmam Ali Hazretlerine muhabbetidir.”[8]

مَنْ اَحَبَّ عَلِيًّا فَقَدْ اَحَبَّن۪ى وَمَنْ اَبْغَضَ عَلِيًّا فَقَدْ اَبْغَضَن۪ى

“Bir kimse Ali’yi sever ise, beni sevmiş olur ve Ali’ye buğz eden bana buğz etmiş olur.”[9]

حُبُّ عَلِىٍّ حَسَنَةٌ لٰا تَضُرُّ مَعَهَا سَيِّئَةٌ

“İmam-ı Ali Hazretlerinin muhabbeti öyle güzel bir şeydir ki, onun sahibini günahtan korur.”[10]

İmam-ı Ali Hazretlerini hakkı ile seven, onun her haline uyan kimselerdir. İşte ona uyan günah işlemez. Ahkâm-ı şer’iyye hilafında hareket edenlerde biliniz ki İmam Ali’nin muhabbeti yoktur.

عَادَى اللّٰهَ مَنْ عَادَى عَلِيًّا

“İmam-ı Ali Hazretlerine adavet eden kimseye Cenab-ı Allah adüv olsun.”[11]

Lakin içtihat üzerine olan ihtilaf-ı ashaba adavet itlak olunmaz.

عَلِىٌّ وَش۪يعَتُهُ هُمُ الْفَاۤئِزُونَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ

“İmam-ı Ali Hazretleriyle kavlen ve fiilen ittiba ve sâri olanlar yevmî kıyamette fêiz ve ihsan-ı ilahiyeye haizdirler.”[12]

 

 

Hadisi kudsi:

قَالَ ا للّٰهُ تَعَالٰى: يَااَ يُّهَا الَّذ۪ينَ اَمَنُواصْبِرُوا اَىْ ف۪ى مُحَبَّةِ اَب۪ى بَكْرٍ وَصَابِرُوا اَىْ ف۪ى مُحَبَّةِ عُمَرٌ وَرَابِطُوا اَىْ ف۪ى مُحَبَّةِ عُثْمَانٌ وَاتَّقُواللّٰهَ اَىْ ف۪ى مُحَبَّةِ عَلِىٌّ لَعَلَّكُمْ تُفْلِهُونَ بِذٰلِكَ

قَالَ طَاوُسُ وعَنْ اِبْنِ عَبَّاسٍ رَضِىَ اللّٰهُ عَنْهُمَا ف۪ى قَوْلِه۪ تَعَالٰى وَالتّ۪ينِ هُوَ اَبُوبَكْرٍ وَالزَّيْتُونِ هُوَ عُمَرٌ وَطُورِس۪ين۪ينَ هُوَ عُثْمَانٌ وهَذَ الْبَلَدِ اْلأَم۪ينِ هُوَ عَلِىٌّ رَضِىَ اللّٰهُ عَنْهُمْ اَجْمَع۪ينْ

Allahu Teâlâ buyurdu; (Ey iman edenler sabrediniz.) Yani, Ebu Bekir’in muhabbeti konusunda (Sabır tavsiye ediniz) Yani, Ömer’in muhabbeti konusunda. (Bağlı kalınız) Yani, Osman’ın muhabbeti konusunda. (Allah’tan korkunuz) Yani, Ali’nin muhabbeti konusunda; umulur ki bununla kurtuluşa erersiniz.

Tavus dedi, Abdullah bin Abbas radıyallahu anh’dan: Allah’ın şu kelamı konusunda buyurdular: (Vettin) O Ebu Bekir’dir. (Vezzeytun) O Ömer’dir. (Turisinin) O Osman’dır. (Ve hazel beledil emin) O Ali radıyallahu anh’dır.[13]

İbni Abbas radıyallahu anh’dan, Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem buyurdular ki;

“İsra gecesi arşı gördüm, 360 bin rüknü vardı. Her üç yüz bin rüknün altında on iki bin sahra vardı, şarktan garba kadar. Her sahrada seksen bin melek قُلْ هُوَ اللّٰهُ أَحَدٌ okuyor. Okumaları bitince, melekler şöyle dua ediyorlardı. “Ya Rabb’imiz, ya Seyyidimiz, bu kıraattan hâsıl olan sevapları kim قُلْ هُوَ اللّٰهُ أَحَدٌ okuyorsa, onlara bağışladık, erkek ve kadınlardan. Bu durumdan sahabiler hayret ettiler. Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem; “Bu işe hayret mi ediyorsunuz? Ey sahabilerim.” Dedi. Sahabiler de; “Evet, ya Rasulullah.” Dediler. Rasulullah sallallahu aleyhi ve sellem’de; “Nefsim kudret elinde olan Allah’a yemin ederim ki ve muhakkak ki, قُلْ هُوَ اللّٰهُ أَحَدٌ Cebrail aleyhisselam’ın sağ kanadında yazılıdır. اَللّٰهُ الصَّمَدُMikail aleyhisselam’ın sağ kanadında yazılıdır.لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ İsrafil aleyhisselam’ın sağ kanadında yazılıdır. وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌ Azrail aleyhisselam’ın sağ kanadında yazılıdır. Kim ki قُلْ هُوَ اللّٰهُ أَحَدٌ (İhlâs)’ı okursa, Cenab-ı Allah, Cebrail aleyhisselam, Mikail aleyhisselam, İsrafil aleyhisselam ve Azrail aleyhisselam’ın sevabını verir.

Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem; “Hayretlere mi düşüyorsunuz ey sahabilerim?” Sahabiler de ‘Evet’dediler. Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem dedi ki; “Nefsim kudret elinde olan Allah’a yemin ederim ki,قُلْ هُوَ اللّٰهُ أَحَدٌ Tevrat’ta yazılıdır.اللَّهُ الصَّمَدُ Zebur’da yazılıdır. لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْ İncil’de yazılıdır. وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌKur’an’da yazılıdır. Kim ki قُلْ هُوَ اللّٰهُ أَحَدٌ (İhlâs)’ı okursa, Cenab-ı Allah, Tevrat, Zebur, İncil ve Kur’an okuyanların sevabını verir. Sahabeler tekrar taaccüb ettiler.

Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem; “Bu durumdan hayretlere mi düşüyorsunuz, ey sahabelerim?” dedi. Sahabeler de “Evet taaccübe düşüyoruz, ya Rasulullah” dediler.

Peygamberimiz sallallahu aleyhi ve sellem dedi ki; “Nefsim kudret elinde olan Allah’a yemin ederim ki, قُلْ هُوَ اللّٰهُ أَحَدٌHz. Ebu Bekir’in ruhani alnında yazılıdır.اَللّٰهُ الصَّمَدُ Ömer ül Faruk’un ruhani alnında yazılıdır. لَمْ يَلِدْ وَلَمْ يُولَدْOsman-ı Zinnureyn’in ruhani alnında yazılıdır. وَلَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُواً أَحَدٌ Aliyyül Murtaza’nın ruhani alnında yazılıdır. Allah hepsinden razı olsun. Kim ki قُلْ هُوَ اللّٰهُ أَحَدٌ (İhlâs)’ı okursa, Cenab-ı Allah, Hz. Ebu Bekir, Hz. Ömer, Hz. Osman ve Hz. Ali’nin (Allah hepsinden razı olsun) sevaplarını ona yazar.   Yeryüzündeki dört Hulefa-i Raşidin efendilerimizin ve gökyüzündeki dört melaike ki Cebrail, Mikail, İsrafil ve Azrail aleyhimüsselam ve bunların da yardımlarına layık olur.”[14]

 


[1] Kenzü'l-İrfan 1001 Hadis s.24/128, Münavi Feyzu-l-Kadir c.3.s.46 (Mısır), Hatib El-Bağdâdi c.4.s.348/2186 (Beyrut), Hakim El-Müstedrek c.3. s.138/4639 (Beyrut).

[2] Kenzü'l-İrfan 1001 Hadis s.25/129, Deylemi El-Firdevsü bi Me’sûru-l-Hıtab c.2. s.244/ 3151 (Beyrut)

[3] Kenzü'l-İrfan 1001 Hadis s.25.

[4] Kenzü'l-İrfan 1001 Hadis s.25, El-Verau li İbni Hanbel s.76 (Beyrut), Ez-Zühdü li İbni’l-Mübarek s.26/104 (Beyrut), Hibbetullah ibni’l-Hasan et-Tabari Kerametü’l-Evliya s.96/45 (Riyad).

[5] Kenzü'l-İrfan 1001 Hadis s.25.

[6] Kenzü'l-İrfan 1001 Hadis s.25/130.

[7] Kenzü'l-İrfan 1001 Hadis s.25/131, C.Sağir Muhtasarı c.2.s.596/2711 (4:358/5597).

[8] Kenzü'l-İrfan 1001 Hadis s.25/132, Münavi Feyzu-l-Kadir c.4.s.365 (Mısır), Ebu-l-Fadlu-l-Askalani Lisanu-l-Mizan c.4.s.471/1471(Beyrut), Hatib El-Bağdâdi Tarihi Bağdâdi c.4.s. 410 /2314 (Beyrut).

[9] Kenzü'l-İrfan 1001 Hadis s.25/133, Tabarani El-Mu’cemu-l-Kebir c.23.s.380/901 (Musul), Hâkim El-Müstedrek c.3.s.141/4648(Beyrut), Münavi Feyzu-l-Kadir c.6. s.32 (Mısır).

[10] Kenzü'l-İrfan 1001 Hadis s.25/134.

[11] Kenzü'l-İrfan 1001 Hadis s.25/135.

[12] Kenzü'l-İrfan 1001 Hadis s.25/136, Deylemi El-Firdevsü bi Me’sûru-l-Hıtab c.3.s.61/4172 (Beyrut).

[13] Nezhetü’l Mecalis, sayfa 176.

[14] Bu rivayet Hayatıl Kulub kitabından alınmıştır. (Hazinetü’l Esrar).

<<< Önceki Kayıt - Sonraki Kayıt >>>